apple tv

hallo

ik wil een apple tv aanschaffen maar ik kijk nog al vaak films
kan ik die ook op mijn apple tv zetten en dan op mijn tv aansluiten?
zodat ik films op mijn tv kan kijken via mijn apple tv?

Een Apple tv kan geen films opslaan. Je kan je films in iTunes zetten en ze dan via de Atv naar je tv streamen.

okee bedankt

Als je download in het grijze circuit, dan is een Apple TV waardeloos. Dat ding kan niet met de veelgebruikte MKV container overweg. Moet je enorm kloten met conversie naar MP4, inladen in iTunes, losse ondertitels en zo…

spuugt koffie over scherm

Een MKV omzetten naar een goede M4V is een minuutje werk, en dan heb je een bestand wat ook gelijk op een iPad en iPhone / iPod touch werkt, en dus ook op een AppleTV. Dus hoe jij komt op termen als “enorm kloten” en “waardeloos” is mij een raadsel.

Zelf heb ik een ATV2 met jailbreak en firecore er op. Dan kan je alles streamen, ook zonder itunes, werkt prima.
Verder is de ATV verbonden met de stereo. Mijn CD speler kan eigenlijk marktplaats op.

Voor de ATV3 is er helaas (nog) geen jaibreak. Voor mij is 720p genoeg, daarom geen behoefte aan een ATV3.

Toch fijn dat glas op Apple displays :mrgreen:

Kan het door muxen naar een andere container of wordt de video gehercodeerd?

En iTunes is niet lekker, dat mag je best kloten noemen. Ik wil gewoon een netwerkmap kunnen bladeren en op play drukken.
En kan je met iTunes ook videos met DTS stream verwerken?

Muxen uiteraard. Anders zou het niet maar een minuutje duren… DTS heb ik geen behoefte aan, dat spelen mijn iPhone en iPad toch niet, en thuis heb ik een gewone stereo setup. Heb mijn surround systeem jaren geleden al ingeruild voor 2 grote zuilen.

iTunes gebruiken kan, maar hoeft op zich niet eens, want wat op de netwerkschijf staat kan ik vanaf mijn iPhone of iPad naar de AppleTV sturen… Maar ikzelf heb op dit moment geen enkel probleem met iTunes. Alles staat erin en gesorteerd, terwijl de films zelf in mappen op de NAS staan.

En ik heb nu een MBA hè, geen glas voor het scherm dus. :lol:

Hier een helder stukje:
http://russbrooks.com/2012/11/10/how-to-get-any-video-into-apple-tv-with-no-quality-loss-while-maintaining-the-5.1-soundtrack
DTS werkt dus niet met AppleTV

Hier 2 zuilen en een center speaker, en dan klinkt DTS 1500kbit toch een stuk strakker dan 384kit AAC. Gelukkig eet XBMC alles.

Maar zoals ik al schreef heb ik geen enkele behoefte aan DTS ( noch surround eigelijk )… Heb stereo zuilen thuis, en buitenshuis kijk ik op een MacBook Air, iPhone of iPad, en ook daar heeft een DTS spoor geen enkel nut… En kwaliteitsverschil heb ik nog niet gemerkt. Gekreun klinkt vrij gelijk bij 384 en 1500 kb/s…

Ondersteunt AppleTV eigenlijk andere output-frequenties? Bijvoorbeeld native 23.976p voor films (veel TV’s kunnen daar mee overweg).
Ik heb een scherm dat blijkbaar 47,952 fps aankan (met SwitchresX, 23.976 zelf ging niet) en dus 23.976 juddervrij afspeelt (2 beelden/frame). Op 60Hz (standaardfrequentie scherm) zie je bij horizontale pans een irritante huppel.

Geen idee. Ik weet alleen dat alles wat ik hem voer, hij goed speelt en mijn TV goed weergeeft. Heb wel eens een film gehad die bij langzame fly-over scenes raar leek te doen, maar na uren klooien met de instellingen kwam ik erachter dat het in de film zelf zat… :stuck_out_tongue:

Iemand hier ook problemen met Airplay en een Mac? Heb een ATV 3e generatie, maar streamen van film vanaf mijn MBP levert een gigantische vertraging op. Krijg soms pas een aantal minuten later beeld en besluit dan maar een HDMI kabel aan te sluiten, van mijn TV naar MBP.
Iemand een oplossing?