Apple TV2 start niet op na jail brake met seasons

Mijn Apple tv2 was ge jailbraked maar naar een update is het verkeerd gegaan. Ik heb geprobeerd om hem opnieuw te jailbraken. De jailbrake gaat goed en als ik hem dan op mijn TV aansluit zie ik alleen maar het Apple logo en verder niet. De software op de apple tv is 6.0.2. en Itunes 11.1.3.
Wie kan mij helpen want het is nu een onbruikbare baksteen.

Hang hem eerst eens aan iTunes en herstel hem (en maak niet de fout de laatste firmware te installeren, want dan krijg je er geen jailbreak meer op).

Kijk dan of hij werkt. En begin daar vandaan opnieuw.

Vraag:
- Waarom wil je een jailbreak?

Ik heb mijn gejailbreakte Apple TV 2 verkocht en ingeruild voor een 3.
Nog geen moment spijt van gehad. Ik kan nu tenminste gewoon upgraden naar de laatste firmwares.
En ik kan nog steeds alle filmformaten kijken die ik maar wil.

Overigens is het ‘Jaiilbreak’ en ‘Seas0nPass

Als je wilt dat mensen je helpen, is het wel handig de juiste schrijfwijze te hanteren.
Anders wordt je topic niet gevonden.

Volledig eens met KarelWillem!

ATV3 met PlexConnect (op mijn server) ROCKS! Zelfs veel beter dan mijn ‘oude’ RaspBerry PI

Ik heb een Apple TV 2 en zou niet zonder jailbreak kunnen

Ik kan d.m.v. atvflash player streamen vanaf mijn NAS zonder dat er een computer aan moet staan en ik kan makkelijk ondertiteling toevoegen (en meerdere ondertitelingen voor eenzelfde film gebruiken). Dus als iemand langskomt met een usb stick o.i.d. met een videobestand erop steek ik die in mijn MBP ff uploaden naar NAS. MacBook wegleggen/uitzetten en hoppa, bestand bekijken via tv.

[quote]Dus als iemand langskomt met een usb stick o.i.d. met een videobestand erop steek ik die in mijn MBP ff uploaden naar NAS.[/quote]Als er iemand langskomt met een USB-stick met een videobestand, bekijken we die direct vanaf de iMac, die naar de Apple TV 3 streamt.

Niets kopiëren, converteren of uploaden.

Wat omslachtig!

Ik hoef alleen maar even de IMDB app op mijn iphone te openen, een filmpje uitzoeken en ff wachten (150mbit)…Klaar! Sterker nog, alle top10 films komen automatisch binnen. Eens per dag krijg ik weer een melding dat er wat films binnen zijn. Dus iemand met usb stick? De kans is groot dat ik die film al lang heb :wink: Ondertitel word automatisch binnen gehaald en spelen maar op wel apparaat dan ook in/om het huis, ATV3 (1080p + AC3) en onderweg!

Series die ik volg, selecteren en mijn server doet de rest (ook met ondertitels).

Wel even (2 uurtjes) bezig geweest met instellen van;
Plex Media Server,
PlexConnect,
Sickbeard,
Couchpotato,
Auto-Sub,
OpenSubtiles en,
SabNZB

Daarbij komt dat mijn server, net als jouw NAS ook 24/7 aan staat (in de meterkast), daarbij gebruik ik mijn macbook met remote desktop voor regulier onderhoud…(wat dat dan ook is; Time Machine voor alle OS X systemen, DNS server, Gebruikers, Firewall, Downloaden, Websites, iTunes server incl alle IOs apparaten backuppen, agenda, Contactbeheer, berichtencentrum )…

Edit:

Alles gratis, geen enkel programma hierboven hoeft voor betaald te worden (behalve OS X Server Mavericks 18 euro)

De subtitles van bierdopje (die je binnenkrijgt via auto-sub) zijn wel erg matig altijd.

Ik gebruik dezelfde setup als jij hoor (exclusief auto-sub) maar ik zou het nou niet direct gekscherend omslachtig noemen als iemand met een USB-stick werkt. Niet iedereen heeft zin om een server te draaien (ja, een NAS van Synology is in wezen ook een server) of om constant maar veel verkeer te genereren en/of voor Usenet-toegang te betalen.

Dat gezegd hebbende ben ik elke dag nog heel erg blij met PMS/PlexConnect icm Sickbeard en Couchpotato. :wink: Daar heb ik een dedicated Linux-server voor. Time Machine backups lopen gewoon via een Time Capsule, en zaken als een DNS-server draai ik op een externe Linux-server die niet bij mij thuis staat maar die ik wel zelf naar eigen wens en believen heb ingesteld. (Redenen: availability en o.a. problemen met een lokale DNS-server als je een Time Capsule gebruikt met gastnetwerk.) Zelf draai ik sowieso liever niet alles op één server.

In dat geval is je ATV2 dus NIET onmisbaar, omdat je namelijk met PlexConnect icm ATV3 alle functionaliteit hebt die XBMC ook heeft. Voordeel daarbij komt dat je ‘probleemloos’ kunt updaten en zodoende je ATV origineel houdt.

Maar goed, ieder zijn meuk! Ik wou alleen jou argument bestrijden, de rest lijkt (qua setup) redelijk op elkaar! Ik draai wel graag alles op 1 systeem, omdat bij problemen ik niet hoef te zoeken over meerdere OS-en.

Waar ging dit topic ook alweer over? :slight_smile:

Oh ja, een gebrickte Apple TV.

Hebben we HSC nu weg gejaagd? :slight_smile:

Ik geloof dat je een prima oplossing hebt aangeboden KarelWillem. Ik wacht (ook) op zijn reactie. Dat we off-topic zijn gegaan is waarschijnlijk doordat hij denkt alleen nog maar een ‘baksteen’ in bezit te hebben, maar niets is minder waar :wink: