Apple vs Windows MCE

HIer op het werk is iederin in de ban van Windows Media centre. Een pc'tje met een haupage kaart plus wat software en je hebt een compleet Multimedia centre pc. Opnemen van tv programma's. time shifting etc etc. Noem het allemaal maar op!

Is er zoiets ook voor de mac ? Ik weet wel dat er kaartjes zijn om tv op je mac te kijken enzo… Maar niet echt een Media centre “iets”. Misschien in de maak ? Of haakt apple daar compleet bij af.
Zijn toch weer leuke dingetjes op de windows machine’s.

klik

http://www.elgato.com/

Dat boedoel ik dus met kaartjes en andere rommel. Dit deed ik al op mijn oude performa. Niet echt schokkend.

Hieronder de MCE link. Ziet er allemaal erg strak uit.
http://www.microsoft.com/windowsxp/mediacenter/evaluation/tours/default.mspx

mijn voorspelling voor 2005:

apple komt uit eigen home theather systeem. geinspireerd op de ipod (welja, zo zullen ze het verkopen, zoals de nieuwe imac)
en natuurlijk: it blows away the competition!

apple springt zeker op de home theather markt! ben ik zeker van!
ze hebben alle technologie in huis en zijn er al jaren mee bezig, als ze het volgend jaar niet doen zijn ze te laat. want xbox 2 en ps 3 komen er aan, en die zullen dit ook kunnen!

[quote:d5d5dd6e11]HIer op het werk is iederin in de ban van Windows Media centre. Een pc'tje met een haupage kaart plus wat software en je hebt een compleet Multimedia centre pc. [/quote:d5d5dd6e11]

Een hauppauge tv kaart, een monitor van merk x en een pc van merk y. Waarom heet dit dan een Windows media centre? Dat is veel te veel eer voor microsoft. Een mac met een eyeview noem je per slot van rekening ook geen Elgato Media Centre.

P.S. Bij de demo op de microsoft staat dat je windows media player nodig hebt. Heel apart, want de demo is een gammele flash animatie.

De windows media center versie draait alleen als er een haupage kaart in zit. Tuurlijk kun je ook een media center pc kopen. Hp bied ze aan voor 1200 euro. En je hebt ze al goedkoper. Maar zelf bouw kan ook. Als je nog een oude P4 hebt met een videokaart met tv out, dan ram je er en haupage kaart in voor 60 euro, en je kunt er de media center software op draaien.

in kort: media center software draait dus alleen als er een haupage kaart inzit (geloof dat pinnacle ook bezig is met een kaart).

http://www.pc-active.nl/toonArtikel.asp?artikelID=605

Over de brakie : maak het net zo duur als je wil. Voordeel van het intel / amd platform je kunt het tot op moederbord niveau zelf bepalen… 8)
Hp heeft nu een leuke aanbieding : Pc 1200 euro + een 30inch lcd tv scherm : 1500 euro. = 2700 Tel uit je winst

Dan koop je lekker dat toch?

Jij blij, wij blij… iedereen blij.

[quote:3632930a5b="sigterm"]Dan koop je lekker dat toch?

Jij blij, wij blij… iedereen blij.[/quote:3632930a5b]

[b:3632930a5b]Bedankt voor je nuttige bijdrage aan dit topic.[/b:3632930a5b]

Kwam dit ook nog tegen : Merrill Lynch looks to 'killer' Apple home media server By Tony Smith Published Wednesday 1st December 2004 13:01 GMT Apple's next "killer" product could be a home entertainment system, investment house Merrill Lynch has claimed.

In a report issued to investors earlier this week, the company announces its belief that it’s just too early in the game to forecast a winner on the digital living room fight. However, one thing of which ML is certain, it’s not going to a PC.

“It’s premature to know which (if any) device will become the centrepiece of the digital family room of the future,” the firm said. “Still, we doubt that PCs - even Media Center PCs - will win because they are too complex and unstable. It strikes us as more likely that either (1) the game console will move up market to become the leading device or (2) a new system we dub the entertainment server will be created.”

That’s not to rule Microsoft out of the game, however. “We see a window of opportunity for Microsoft if it can introduce Xbox 2 mid-next year and have the holiday season to itself before Sony’s PS3 hits the market,” ML said.

“If the PC loses out to the game console or entertainment server, there will be winners and losers,” it added, nominating Apple among the former category if it builds on the success of the iPod with a server system.

“A 200GB Apple server at a reasonable price and possibly with PVR technology could be Apple’s next category killer,” the firm said.

Apple is certainly edging in that direction. Its AirPort Express product, for example, allows a wireless enabled Mac or PC to serve music around the home. But it’s a cross-platform product and doesn’t specifically set the iMac at the centre of the home. There’s the issue of the missing remote control, for starters - you need to control what’s played from the server - and Apple doesn’t yet offer the PVR system ML mentions.

But Apple’s Xserve shows that the company can design slimline systems the could easily be adapted to provide the kind of consumer-oriented entertainment rig ML is talking about. And the mysterious ‘handheld computer’ appliance the company patented earlier this year may indicate Apple’s interest in the networked home.

ML this week raised its forecast for Apple’s financial performance in the current quarter, the Mac maker’s first of fiscal 2005. It said it expects the company to ship 4m iPods in the three months to 31 December, up from its previous forecast of 3.5m units. For the fiscal year as a whole, ML reckons Apple will ship 12.9m iPods, 20.6 per cent higher than its previous FY2005 forecast of 10.7m units.

Part of that will come from the Flash-based iPod ML and other investment houses are now claiming Apple will offer early in calendar 2005

[quote:e97a427805="Rini"]Kwam dit ook nog tegen : Merrill Lynch looks to 'killer' Apple home media server By Tony Smith Published Wednesday 1st December 2004 13:01 GMT Apple's next "killer" product could be a home entertainment system, investment house Merrill Lynch has claimed.

In a report issued to investors earlier this week, the company announces its belief that it’s just too early in the game to forecast a winner on the digital living room fight. However, one thing of which ML is certain, it’s not going to a PC.

“It’s premature to know which (if any) device will become the centrepiece of the digital family room of the future,” the firm said. “Still, we doubt that PCs - even Media Center PCs - will win because they are too complex and unstable. It strikes us as more likely that either (1) the game console will move up market to become the leading device or (2) a new system we dub the entertainment server will be created.”

That’s not to rule Microsoft out of the game, however. “We see a window of opportunity for Microsoft if it can introduce Xbox 2 mid-next year and have the holiday season to itself before Sony’s PS3 hits the market,” ML said.

“If the PC loses out to the game console or entertainment server, there will be winners and losers,” it added, nominating Apple among the former category if it builds on the success of the iPod with a server system.

“A 200GB Apple server at a reasonable price and possibly with PVR technology could be Apple’s next category killer,” the firm said.

Apple is certainly edging in that direction. Its AirPort Express product, for example, allows a wireless enabled Mac or PC to serve music around the home. But it’s a cross-platform product and doesn’t specifically set the iMac at the centre of the home. There’s the issue of the missing remote control, for starters - you need to control what’s played from the server - and Apple doesn’t yet offer the PVR system ML mentions.

But Apple’s Xserve shows that the company can design slimline systems the could easily be adapted to provide the kind of consumer-oriented entertainment rig ML is talking about. And the mysterious ‘handheld computer’ appliance the company patented earlier this year may indicate Apple’s interest in the networked home.

ML this week raised its forecast for Apple’s financial performance in the current quarter, the Mac maker’s first of fiscal 2005. It said it expects the company to ship 4m iPods in the three months to 31 December, up from its previous forecast of 3.5m units. For the fiscal year as a whole, ML reckons Apple will ship 12.9m iPods, 20.6 per cent higher than its previous FY2005 forecast of 10.7m units.

Part of that will come from the Flash-based iPod ML and other investment houses are now claiming Apple will offer early in calendar 2005[/quote:e97a427805]

jah, iedereen doet inderdaad ie voorspelling!
en ik ben er zeker van dat het klopt!
want in januarie wordt volgens mij een nieuwe serieus aangepaste, vernieuwde quicktime gepresenteerd! en quicktime is de basis van een media center natuurlijk

er is een opensource versie die al veel ouder is al WMC namelijk myth tv http://www.mythtv.org/ veel beter alleen je moet er even een beetje handig voor zijn.... misschien een heel handig persoon die hem naar MAc kan zetten???

hoe komen jullie erbij dat er een kaart in de pc moet ? vlgns mij is het een los systeem wat bijv ook in de auto kan.... nix zelfde als video kaartje erin etc. verder is het bagger :lol: heb met de vertegenwoordiger gesproken van M$ NL... is meer leuk als je een plasma scherm heb voor in de woonkamer... btje chriet titulaer dus :P ik krijg het er maar spaans benauwd van :x de tv gids op tv en keuze maken welke tv programmas je wil zien... dat werk.... :?

ik vind die windows media centre niet echt bijzonders wat is daar nou zo vernieuwend aan? ik denk dat je dit kan vergelijken met 1 programma waarmee je iphoto , idvd , itunes en een tv kaart kan bedienen. zo ziet het eruit tenminste.

apple zal wellicht met een tegenhanger van wmc komen.
maar ik kan me niet voorstellen dat iedereen op zoiets zit te wachten.
als je die filmpjes bekijkt heb ik het idee dat ze met wmc de gewone tv toestel willen vervangen.
zo’n idee bestond er vroeger ook al : web tv en cdi allebei geflopt!!

wat ms doet met 1 complete pc doet de mac wereld met een kastje (btw het kastje kan draadloos via airport)

wel slim van ms want al die mensen moeten een nieuwe pc kopen en een aangepast os slim

ik heb wel gehoord dat hp de windows versie van itunes aan het inbouwen is in de mwc programmatuur ook leuk maar als het net zo lang zoals ze het hebben gedaan met “hun” ipod

[quote:d5e6e673eb="Hans klok"]ik vind die windows media centre niet echt bijzonders wat is daar nou zo vernieuwend aan? ik denk dat je dit kan vergelijken met 1 programma waarmee je iphoto , idvd , itunes en een tv kaart kan bedienen. zo ziet het eruit tenminste. [/quote:d5e6e673eb]

Het vernieuwende hieraan dat dit alles op TV te doen is.
Laat anders maar een keer op een eenvoudige (snelle) manier het vakantiefilmpje/foto’s zien aan de familie. Het is gewoon veel gezelliger met zen allen voor TV ipv een laptop scherm.

BTW: de afstandsbediening maakt het nog een beetje makkelijker.

Dan sluit ik toch gewoon m'n iBookje op de tv aan? Lijkt me lache, zo'n Media center. Zit je gezellig te kijken, krijg je ineens zooo'n blauw scherm op je tv. 8) :P

Wanneer men bij Apple het idee zal krijgen dat dit gegeven toekomst heeft en dat men bij Apple iets heel leuks kan maken dan zullen ze vast en zeker iets uitbrengen.