Apple = waardeloze service

Al 20 jaar gebruik ik windows en ben ik met al de bekende ergernissen overgeschakeld op een apple e-mac, gekocht bij de apple store met onderwijs korting. Binnen een maand is de monitor (dus complete computer van slag). Het beeld schuift spontaan af en toe gedurende 5 minuten 10 cm naar boven.

Vervolgens heb ik apple gebeld (garantie) en moet ik mijn systeem naar het dichts bijzijnde punt naar woerden brengen en vervolgens weer halen.

Ik vind dit volkomen KU(.).

Koop een apple en krijg de service van Windows.

Mijn volgende computer wordt er een met Windows!

Zo ga je niet met je klanten (en zeker niet met nieuwe) om.

Arjan

Heel vervelend. Ik wil niet zeggen dat zelfs zonder scherm Macs beter zijn dan windozen, maar wat scheelt het... Mijn ervaringen met Applesevice zijn anders. Dan wel niet met een e-mac, maar met een G4/867. Ik werd (wordt) zeer fatsoenlijk behandeld, teruggebeld, service aan huis, noem maar op. Ook de behandeling bij de Applestore is tot noch toe altijd bevredigend verlopen. En dat ik geen nieuwe maar een ouwe klant ben zal toch niet uitmaken. Mijn enige kritiek is dat ikaf en toe wel erg lang moest wachten voor ik iemand aan de lijn kreeg en een beetje doodziek werd van de commercials die je in de wachttijd te horen krijgt (in de trant van: "...neemt u dan contact op met een van onze vkoopmedewerkers!" Ja, daar zit ik al een half uur op te wachten tr(...)!) Dit terzijde.

Ik ben bang dat de service aan huis niet geldt voor e-macs (dit kun je terugvinden in je garantievoorwaarden).
Ik zou toch eerst maar even afkoelen en de mac beter leren kennen voor je overweegt weer op windows over te gaan (Adriaan postte vanavond een heel verhelderend artikel (“Why I hate Windows”) maar als ex-windowsgebruiker zul je dat waarschijnlijk niet meer hoeven lezen.

Is de reparatie verder wel naar behoren uitgevoerd?

Macze!

Hans :wink:

Mijn ervaringen zijn ook goed. Heb je dit ook tegen Apple gezegt? Behalve dan zonder de KU(.)! In principe zijn ze in dit geval verplicht de Mac op te halen. Ik heb even de link naar de verkoopvoorwaarden erbij geplakt. [url]http://store.apple.com/Catalog/nl/Images/salespolicies.html[/url]. Kijk in dit geval even naar artikel 10.3, hierin staat het een en ander beschreven. Ik zou dit even opnieuw overleggen met Apple. Weet je je hebt in ieder bedrijf te maken met mensen en als er op dat moment net even de verkeerde zit.... snap je. Ik zou nog even terugbellen.

Succes,

Warner

en P.S. als je eenmaal aan die Mac (met werkend display) went wil je echt geen Windows meer hoor.

He hallo,

Ik kan hier eigenlijk niet over mee praten want heb nog niet met apple zelf te maken gehad.
Heb al enige jaren een mac (dit is mijn derde) en heb nog nooit hardware problemen gehad (op een glas cola over toetsenbord na), dit kan een gemiddelde pcer niet zeggen.

gr. D.K. te H.

Bedankt voor het bovenstaande. Ik zal morgen Apple weer eens bellen. Inderdaad zag ik staan dat ze hem op moeten komen halen.

gr, Arjan

Tja, je hebt het hier volgens mij over de service van machouse woerden, daar zit een aanzienlijk verschil tussen. Verder ben ik het wel met je eens dat de service van apple er de laatste tijd niet op vooruit is gegaan. Ik heb een tijdje geleden ook met ze te doen gehad en kreeg een dame aan de lijn die mij verzocht in het engels te spreken daar haar nederlands niet optimaal is. Nu heb ik daar als ex student engels geen problemen mee, maar uiteindelijk bleek haar engels ook niet optimaal te zijn. Dat vond ik toen al een enorme misser. Maar daarna bleek ook nog eens dat ik geen gratis jaguar kreeg, ondanks dat ik mijn apple nieuw had gekocht nadat deze was gereleased. Ik ben hier overings nog steeds mee bezig. :evil: Ze kon ook niet verklaren waarom. Ondertussen al 4 verschillende mensen aan de lijn gehad, hetzelfde verhaal gekregen. Vroeger was dit zeker niet het geval bij apple. Misschien dat ze een klantendeel van ms willen jatten door hetzelfde gedrag te vertonen????

20 jaar al windows gebruiker.... Dan heb jij het zeker uitgevonden.... :)

Ik heb echter nooit problemen met de mac’s hier thuis gehad. We zijn nu met onze 9de bezig… en nog nooit met 1 een probleem gehad…

:shock: 20 jaar windows, dan moet je het zo ongeveer uitgevonden hebben..... :mrgreen: