Apple Watch connect niét met nieuwe iPhone

Ik heb een nieuwe iPhone 7 Plus, dat er iets mankeerde aan de oude iPhone 7 Plus. Reservekopie teruggezet. Alles doet het, maar ik krijg de Apple Watch niet connected. Heb van alles gelezen: ik wist niet dat je eigenlijk eerst moet loskoppelen en reservekopie van Apple Watch moet maken, maar ook de procedures voor als je dat niet hebt gedaan heb ik doorlopen. Maar het werkt niet.

Ik moet de Watch voor de camera houden en op de ‘i’ drukken op de Watch. Als ik 'm voor de camera houd gebeurt en niks. En de ‘i’ zie ik niet. Ook ‘koppel handmatig’ werkt niet. Ik wil dus de Apple Watch met inhoud overzetten en connected naar mijn nieuwe iPhone, die verder door terugzetten reservekopie dezelfde instellingen zou moeten hebben als mijn oude. Wat doe ik verkeerd?

Het klinkt heel vreemd, maar probeer de netwerkinstellingen van je iPhone eens te resetten. Schijnt te helpen.

Heb sinds van de week ook een nieuwe iPhone, en moest mijn Watch loskoppelen van de oude en opnieuw koppelen met de nieuwe en dan de reserve kopie van de watch terug zetten. Andere manier kan volgens mij ook niet

De Apple Watch herstellen lost het probleem op. Ga op de Apple Watch naar Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in. Vervolgens kan je na het koppelen de Apple Watch weer instellen dmv je iPhone er op te richten.

Klopt (dat laatste)! Ik moest ook een nieuwe iPhone (achtbaan-verhaal) en kon alleen mijn Watch koppelen door hem opnieuw in te stellen. In mijn geval was ik twee dagen data van d Watch daarmee kwijt, jammer, maar helaas.

Het is dan leuk als je een reservekopie in je iPhone-reservekopie hebt, maar zo heel veel maalt het ook weer niet uit.

Elke keer wanneer je een nieuwe iPhone activeert moet je Apple Watch opnieuw aanmelden als een nieuw horloge zeg maar, ook wanneer er compleet nieuwe hele versies ( 1.0 - 2.0 ) van iOS en watchOS beschikbaar komen.