Apple Watch kopen

Hello omters,
Ik wil een apple watch kopen bij de mediamarkt in de buurt.
Nu had ik iets gelezen van dat apple 14 dagen retourr recht Stel je voor ik vind de watch niks, mag ik Die dan retour doen binnen 14 dagen ?
Alvast bedankt!

Bespaar je de centjes en wacht op versie 2.

Dacht je nou echt dat Apple zo rijk geworden is door iedereen zijn geld terug te geven?

Als je binnen twee weken voor een modelupdate iets hebt gekocht kun je hooguit een paar procenten van de aankoopprijs terugkrijgen, maar ze nemen echt geen spullen terug, en al helemaal niet om die reden.

Als je iets online besteld kan je altijd gebruik maken van het herroepingsrecht. Lees hier over het herroepingsrecht bij de MediaMarkt.

@Brombeer: Er is geen merk of product wat zich mag onttrekken aan de wettelijke zichttermijn bij online winkelen.

Dus je hebt gewoon - minimaal - 14 dagen. Besluit je binnen die termijn dat de Apple Watch niets voor je is, dan kan deze zonder problemen retour.

Bestel bij bijvoorbeeld Bol.com, waardoor je zichttermijn zelfs 30 dagen is.

Waarbij wel de (wettelijke) restrictie blijft dat je ding uit mag proberen zoals je dat in een fysieke winkel zou doen, en dus in principe niet bv 12 dagen (of 28 dagen!) aan je pols houdt en dan terugstuurt.
Als je zorgt dat de verpakking goed intact blijft en zo, zal de soep echter niet zo heet gegeten worden.

Uiteraard. Maar omdat er geen winkel is die dat kan controleren is dat een non-issue.

Tenzij je die Watch natuurlijk bevlekt en bekrast terug stuurt. Dan heb je een probleem. :slight_smile:

14 dagen retourrecht geld bij Mediamarkt alleen online! Als je 'm in de winkel koopt en je brengt 'm terug rekenen ze een percentage omdat ze een open doos moeilijker kunnen verkopen.

En nee ik zuig dit niet uit mijn duim, ik heb zelf een Apple watch retour gebracht in de winkel en pas toen duidelijk was dat ik 'm online had besteld deden ze niet moeilijk.

Joh. :slight_smile:

Ik geloof dat hierboven het woord ONLINE toch al een aantal keren genoemd is.
Dat mag verder genoegzaam bekend zijn.

Online kopen dan krijg je extra bedenktijd als consument - is verplicht, staat in de wet dus dan is dat zo.

Aanvullend: retourneren van een bij een fysieke winkel aangekocht product is geen recht, maar een gunst.

In de meeste gevallen zal een winkel dat überhaupt niet accepteren, en een enkel keer zal er - zoals hierboven genoemd - een bedrag in rekening worden gebracht.

Zo…

Ik denk dat iedereen morgen zelfs bang is om een pot pindakaas te kopen. :slight_smile:

Ja? Is het jouw gewoonte een pot pindakaas open te draaien, en er dan mee terug naar de winkel te gaan omdat ‘het toch niet zo bevalt’?

Duidelijker kan niet. Succes!

Enfin, ik ben het eens met Shmoo, wacht even op versie 2. (niet watchOS 2, die is er al, maar fysieke Watch 2nd gen.)

Ja, je mag je Apple Watch uitproberen en retour sturen als deze online is gekocht.

Zichttermijn is niet naar een ongeopende doos kijken, zoals wel eens wordt geclaimd. Sterker nog, als je een koffiezetapparaat koopt en de koffie komt lauw uit de machine en niet de gewenste uitlooptemperatuur van 70-80 graden, kun je deze zonder pardon retour winkel sturen! Of een wasje draaien met een wasmachine, mag ook. Ook dit valt onder zichttermijn.

Je mag echter geen misbruik maken van dit zichttermijn. Een heel weekend koffie zetten voor een buurtfeest mag dus niet. Echter, heeft de winkel de bewijslast dat de consument misbruik maakt van het recht.

Leuk he ondernemen?!

Bedankt voor jullie reacties!
Ik ga dan toch wachten op de Apple Watch 2, en die online kopen via de mediamarkt (heb nog een paar cadeaubonnen).
Verwachten jullie de aw2 aan t einde van t jaar of volgende week al?

@Timm: ik denk dat de Apple Watch 2 tegelijkertijd met de iPhone 7 wordt uitgebracht, maar dit zou net zo goed volgend jaar pas kunnen zijn. Verwacht overigens niet te veel behalve een spec bump en een iets dunner design. En zoals je zelf al zei, je kunt altijd nu een Apple Watch bestellen en een paar dagen uitproberen, dan weet je gelijk of het wat voor je is.

Ah thnx, de apple watch is namelijk nog geen jaar in nederland, en de batterij wordt nog niet veek beter verwacht ik…?

De batterij is je probleem niet, echt niet, bij extreem gebruik ben ik nog nooit lager dan 30% uitgekomen heel soms doe ik in een weekend gewoon twee dagen met een batterij om hem helemaal leeg te laten lopen. Bij normaal gebruik haal ik ongeveer ergens tussen de 40 - 60% uit de batterij afhankelijk van of ik ga hardlopen of niet.
Slapen kun je toch niet met zo’n ding dus als je hem gewoon elke avond op je nachtkastje legt dan heb je een mooi klokje om naar te kijken als je niet kunt slapen. Geen idee. onnozele feature maar wel onnozel op de Apple manier dat maakt het toch iets minder onnozel dan een digitale wekkerradio.

De specs zijn het probleem en dan vooral de processor. Het ding is extreem traag voor een product dat eigenlijk heel weinig te doen heeft. Als je het met een iPhone zou moeten gebruiken dan voelt het aan als een iPhone 3Gs snelheid.

Ik geef een voorbeeld:

Ik heb een appje dat kan bijhouden hoeveel water ik per dag drink. Dit eerste plaatje is de Glances view, hier is dus nog helemaal niks te zien dit is gewoon een overzicht zoals je dat zou kunnen vergelijken met Notificatie center als je een keer op de homeknop van je iPhone drukt.

Als ik hier op tik opent zich de app en dat ziet er dan zo uit. ( bijna 2 seconde verder )

Als ik nu op Add druk krijg ik deze pagina.

en 1 a 2 seconde later deze.

Zie het verschil tussen excl. tijd en incl. tijd in de rechterbovenhoek. Dat tijd gedeelte is heel erg belangrijk want dat geeft aan dat de app op de achtergrond klaar is met laden. Je kunt dus wel al de pagina zien maar dat wilt niet zeggen dat de app functioneert, pas wanneer ik de tijd in beeld zie kan ik verder. Doe ik dit eerder dan ontstaat er een miscommunicatie met mijn iPhone en wordt mijn drankje niet meegenomen in de totalen ( wel onthouden in het geheugen ) Als dit gebeurt, moet ik naar mijn iPhone gaan, deze water app openen, even wachten tot de data is bijgewerkt en dan de Apple Watch app opnieuw openen zodat deze weer opnieuw de gegevens sync met de iPhone en gelijk staat.

Druk ik bijv. nu op het water icoontje omdat ik water heb gedronken dan zie ik dit.

En na de gebruikelijke 1 a 2 seconde weer dit.

Goed, you get the picture… Er zit altijd een 1 a 2 seconde vertraging in de schermpjes of tijdens het opstarten/laden van een app.

Het is echt een eerste generatie product al moet ik zeggen dat de kwaliteit van dit ding hoger ligt dan alle eerste generaties ooit. De MacBook Air eerste generaties was echt een probleemkindje met gewoon falende hardware overal waar je keek. Deze Apple Watch is robuuster en sterker dan alle iPhones tot op heden bij elkaar.
Als je de Apple Watch kunt slopen bij normaal gebruik dan ben je meer dan een ruw type.

[quote=Shmoo url=http://www.onemorething.nl/community/topic/apple-watch-kopen-2/#post-2971680 time=1465313309]De batterij is je probleem niet, echt niet, bij extreem gebruik ben ik nog nooit lager dan 30% uitgekomen heel soms doe ik in een weekend gewoon twee dagen met een batterij om hem helemaal leeg te laten lopen. Bij normaal gebruik haal ik ongeveer ergens tussen de 40 - 60% uit de batterij afhankelijk van of ik ga hardlopen of niet.
Slapen kun je toch niet met zo’n ding dus als je hem gewoon elke avond op je nachtkastje legt dan heb je een mooi klokje om naar te kijken als je niet kunt slapen. Geen idee. onnozele feature maar wel onnozel op de Apple manier dat maakt het toch iets minder onnozel dan een digitale wekkerradio.

De specs zijn het probleem en dan vooral de processor. Het ding is extreem traag voor een product dat eigenlijk heel weinig te doen heeft. Als je het met een iPhone zou moeten gebruiken dan voelt het aan als een iPhone 3Gs snelheid.

Ik geef een voorbeeld:

Ik heb een appje dat kan bijhouden hoeveel water ik per dag drink. Dit eerste plaatje is de Glances view, hier is dus nog helemaal niks te zien dit is gewoon een overzicht zoals je dat zou kunnen vergelijken met Notificatie center als je een keer op de homeknop van je iPhone drukt.

Als ik hier op tik opent zich de app en dat ziet er dan zo uit. ( bijna 2 seconde verder )

Als ik nu op Add druk krijg ik deze pagina.

en 1 a 2 seconde later deze.

Zie het verschil tussen excl. tijd en incl. tijd in de rechterbovenhoek. Dat tijd gedeelte is heel erg belangrijk want dat geeft aan dat de app op de achtergrond klaar is met laden. Je kunt dus wel al de pagina zien maar dat wilt niet zeggen dat de app functioneert, pas wanneer ik de tijd in beeld zie kan ik verder. Doe ik dit eerder dan ontstaat er een miscommunicatie met mijn iPhone en wordt mijn drankje niet meegenomen in de totalen ( wel onthouden in het geheugen ) Als dit gebeurt, moet ik naar mijn iPhone gaan, deze water app openen, even wachten tot de data is bijgewerkt en dan de Apple Watch app opnieuw openen zodat deze weer opnieuw de gegevens sync met de iPhone en gelijk staat.

Druk ik bijv. nu op het water icoontje omdat ik water heb gedronken dan zie ik dit.

En na de gebruikelijke 1 a 2 seconde weer dit.

Goed, you get the picture… Er zit altijd een 1 a 2 seconde vertraging in de schermpjes of tijdens het opstarten/laden van een app.

Het is echt een eerste generatie product al moet ik zeggen dat de kwaliteit van dit ding hoger ligt dan alle eerste generaties ooit. De MacBook Air eerste generaties was echt een probleemkindje met gewoon falende hardware overal waar je keek. Deze Apple Watch is robuuster en sterker dan alle iPhones tot op heden bij elkaar.
Als je de Apple Watch kunt slopen bij normaal gebruik dan ben je meer dan een ruw type.
[/quote]

Wejoo, thnx voor je uitleg! Eigenlijk werkt het dus perfect alleen moet je ff een 1-2 seconden wachten tussen elke handeling.
De batterij zal bij mij dan ook 1/-2 dagen meegaan denk ik, na school zet ik mn iPhone namelijk in vliegtuigmodus tot meestal 20:00 uur.
Aangezien ik best wel een Apple-fanboy ben, wil ik hem toch gaan halen, heb ik mn hele collectie compleet :slight_smile:
Welke maat hebben jullie? ? De 38 of 42 mm?