Als ik mijn Apple Watch 6 gebruik om een wandeling te registreren dan zie ik keurig netjes de gelopen afstand tijdens de wandeling en in de samenvatting na afloop. Dit gebeurd echter niet als ik ga fietsen; dan wordt alleen de duur van de tocht weergegeven, samen met de afgelegde tocht op de kaart.
Misschien denk ik heel simpel: als de tocht op de kaart wordt weergegeven, dan zou de afstand toch ook bekend moeten zijn?
Wat de oplossing betreft: ik zie zo snel geen instellingen met betrekking tot fietsen in combinatie met Apple Watch die ik zou kunnen wijzigen
Helaas, ik had graag een positief antwoord gegeven, maar nog steeds geen weergave van de afstand en snelheid van fietstochten in de Work-out app op de watch en/of iPhone. Zelfs niet op het informatiescherm van de Buiten-fiets activiteit. Met Strava is dat geen probleem, vanaf het eerste moment is alle data zichtbaar.
Overigens heb ik de verbinding verbroken en opnieuw gemaakt tussen de watch en telefoon en de watch een gehele reset gegeven; telefoon resetten naar fabrieksinstellingen lijkt mij nog iets wat ik dan kan (maar liever niet wil) doen.