Apple Watch zacht volume uit speaker

Hello!

Heb sinds enkele dagen een Apple Watch, maar ik vind de volume van het speakertje wat erin zit, erg tegenvallen.
Bij het opnemen van oproepen is de persoon in een stille omgeving nog wel te verstaan, maar zodra ik in de auto zit is het heel slecht te horen wat de andere persoon zegt.

Een belangrijke feature, de telefoon opnemen met je pols, wordt hierdoor eerder een no-go naar mijn mening. Ik lees het veel op internationale forums, maar ik ben het op Nederlandse forums nog niet tegengekomen. Kan het te maken hebben met de productietijd van de Watch?

Kan iemand mij vertellen of dit in WatchOS 2 beter is geworden?

Ik heb WatchOS 2 in beta draaien op mijn Apple Watch en merk weinig verschil tussen het volume.

Helaas denk ik dat het een beperking van het kleine speakertje is en er geen grotere in de Watch paste. Herken je frustratie wel, want het mag best harder idd.

Een smartwatch moet nog een beetje zijn plek krijgen en waarvoor zo’n ding nu echt handig is. Je kan je dus ook afvragen of telefoneren niet gewoon beter met een smartphone te doen is. Voordat je een smartwatch had, had je een andere oplossing om te bellen in de auto toch? Bluetooth carkit, handsfree functie van de telefoon?

Natuurlijk is een laag volume van zo’n smartwatch niet goed. Maar is het werkelijk een belangrijke feature en is zo’n watch dan gelijk afgeschreven?

En waarom vraag je je af of het met de productietijd te maken heeft?

Ik begrijp goed dat het een eerste versie is. Maar ik mag aannemen dat ze eerst intern testen hoe de Apple Watch gebruikt gaat worden in verschillende situaties, zoals telefoongesprekken voeren in de auto. Ik neem aan dat als je een product op de markt brengt, nadenkt over de eerste gebruiksituaties, die verder worden bepaald door functionaliteiten die ontwikkelaars toevoegen met hun apps.

Ik heb hem gelukkig niet alleen gekocht voor het handsfree bellen, daar zijn inderdaad wat jij zegt ook alternatieven voor. Maar voor mijn gebruikerssituatie zou het wel ideaal zijn als deze feature ‘goed’ werkt. De overige features vind ik juist wel goed werken.

Wat betreft de productietijd: Aangezien de Apple Watch als eerst in enkele grote landen uitkwam waaronder Duitsland (correct me if I’m wrong), zijn deze dus eerder geproduceerd. Wellicht dat Apple bij deze eerste serie van de productie heeft ondervonden dat er problemen met het volume tijdens het bellen zijn, daardoor in de latere productie deze problemen hardwarematig aangepast zou kunnen hebben.

Ik denk eerlijk gezegd dat het volume vooral een software-matig ding is? Of ze moeten inderdaad een andere speaker erin gaan bouwen. Of die in Duitsland uitgekomen zijn, eerder zijn geproduceerd dan die in Nederland, vraag ik mij ook af. Het zou kunnen hoor, maar het uitrollen van dit soort producten heeft ook te maken met bepaalde wetten, geloof ik. Daarnaast is het ook een marketing tactiek die ze daarbij hanteren uiteraard. En een land als Duitsland is groter, dus meer omzet voor Apple. Daar zullen ze dan eenmaal sneller hun best doen het uit te brengen dan hier helaas.
Maar het zou kunnen dat de productie ook voor Nederland al klaar is.

Maar over je eerste alinea. Je zegt 2 keer dat je iets aanneemt. Je neemt aan dat ze het getest hebben. Ik ook hoor, maar we weten het simpelweg niet.
Deze review vond ik een erg verfrissende kijk op de Apple Watch en met name wat ie hier op 5:51 zegt:
https://youtu.be/ysT58bp6_Xs?t=5m51s
Ik denk ook dat deze eerste Apple Watch een development kit is. En Apple heeft zoiets vaker gedaan. De eerste iPhone verwachtte Apple van iedereen web based apps voor ging ontwikkelen. Zodra de 2e iPhone uitkwam, had Apple ook door dat de klant daar niet op zaten te wachten.
Apple wil graag vooruitstrevend zijn en dat doen ze ook weer met de Apple Watch. Als early adopter heb je dan kans dat niet alles even lekker werkt.

Schakelt de Watch niet over op de carkit via Bluetooth. Dat is dan direct een wens…en een stuk veiliger.