Apple Wireless Mouse

Long time lurker, first time caller.

Ik heb sinds een maand een Powerbook, na 17 jaar een pc gehad te hebben. Het is het beste na sex en het ek 88 dat me ooit is overkomen, maar dat terzijde.

Gelijk natuurlijk zo’n supersexy draadloze muis erbij gekocht, alleen… hij lagt! Als ik een gewone USB mouse met draadje eraan hang, heb ik nergens last van, maar die Wireless loopt gewoon niet zoals ik het gewend ben (op de PC zeg maar). Ik ben bang dat dit me toch gaat nekken op den duur.

Iemand hier ervaring mee? Oplossing voor misschien? Kan er online niets over vinden.

Thanks!

~DE

Hallo! Welkom hier en gefeliciteerd met je Mac en Muis!

Als een Apple Wireless Mouse ‘lagt’… wat doet het ding dan (wel of niet). Wat is dat, laggen?

Mijn bluetooth muis werkt probleemloos…

[quote:9d14902cb6="desert eagle"]Long time lurker, first time caller.

Ik heb sinds een maand een Powerbook, na 17 jaar een pc gehad te hebben. Het is het beste na sex en het ek 88 dat me ooit is overkomen, maar dat terzijde.
[/quote:9d14902cb6]
Een bekend apple probleem ja :wink:

[quote:9d14902cb6]
Gelijk natuurlijk zo’n supersexy draadloze muis erbij gekocht, alleen… hij lagt! Als ik een gewone USB mouse met draadje eraan hang, heb ik nergens last van, maar die Wireless loopt gewoon niet zoals ik het gewend ben (op de PC zeg maar). Ik ben bang dat dit me toch gaat nekken op den duur.

Iemand hier ervaring mee? Oplossing voor misschien? Kan er online niets over vinden.
[/quote:9d14902cb6]
Dit probleem heb ik nog niet eerder van gehoord, maar ik vond wel dit bij apple: klik
Je kunt kijken of die update ook niet te vinden is onder [i:9d14902cb6]“blauwe appeltje → Software update …” [/i:9d14902cb6]
Ik heb zelf een logitech snoerloos muisding en daar reageerd hij wel perfect.
Succes in ieder geval!

De beweging op het scherm loopt een paar miliseconden achter op mijn beweging met muis. Er zit een vertraging in. Terwijl de reactie met een normale muis gewoon 1 op 1 is. Het ligt dus niet aan de snelheid van het tft scherm ofzo.

Raar. :o

Vertraging op de muis heb ik alleen bij zware netwerk activiteiten via airport. Ook als iemand anders in de buurt een zwaar bestand naar nog een andere computer kopieert valt er met die muis niet meer te werken.

Bovendien is een muis met draadje lichter en dus ook minder log dan de bluetooth muis.

Heb even gecheckt en alle updates zijn binnen en geinstalleerd. Het zal wel aan mij liggen dan, ik ben nogal een zeikerd op dat gebied :) Ik zie gewoon een vertraging en die zie ik bij de USB-muis niet. Het zijn van die kleine dingen die gewoon moeten kloppen, anders heb je gewoon niet die 100% controle. Ik werd redelijk snel en ik klik nu regelmatig mis.

Niet dat het onwerkbaar is, maar ik had misschien toch beter die met draadje kunnen kiezen. De muis is ook wel erg kieskeurig wat de ondergrond betreft. Vergeleken met mijn oude MS Intellimouse dan.

Het is dat die Powerbook zo ontzettend geil is… :innocent:

Gewoon de MS-IntelliMouse aansluiten, werkt perfect. Heb je toch een beetje geschiedenis in je hand.

Misschien denk je dat ie trager is... www.versiontracker.com > MouseZoom werkt bij mij perfect.

als je dat denkt, is het meestal zo. ik ben daar ook gevoelig aan... niets irritanter dan een trage muis. ik ben dus uiteindelijk nog blij dat ik niet voor die apple muis gegaan ben (kon mn drie knoppies niet missen :roll: ) btw, ik heb een logitech notebook wireless ding gekocht met fast RF (tis opt randje, er zit een ietsiepietse vertragingketje op, maar echt verwaarloosbaar) alleen beu is dat je er zo'n usb-stick achtig iets van een ontvanger voor moet hebben...

Groetjes, Gaetan

Trouwens ik herinner me net dat ik hetzelfde gevoel had toen de "adb" muis werd geintroduceerd. Vroeger zat de muis op de mac op een aparte muis poort (een paar pooejtes van de serieele poort) en toen kwam adb (apple desktop bus) waar zowel, muis, toetsenbord als x aantal andere apparaten gehangen konden worden. De trefzekerheid was gewoon minder. Maar ja je went eraan.... Ik denk dat de bluetooth module gewoon nog niet genoeg prio heeft in het systeem, maar dat zullen ze vast wel veranderen.

BlauwTand is gewoon trager in data overdracht dan USB.

Voor de snelle, kritische muizer is het dus wennen!

Ja, dat is wel zo. Maar nog altijd is BlueTooth 700 nogwat kbs (voor data). Serieele verbindingen zijn veel langzamer zelfs. (de muizen van vroeger, maar die hadden ook geen overhead... en toen waren er nog echte interrupts).

Het probleem nu zit in het feit dat de BlueTooth mouse driver ge USBed word in het OS. De programmatuur denkt dat er een USB muis aanzit. Onwijs veel overhead dus voor dat kleine muisje.

Maar dat veranderd nog wel in een volgende versie van het OS. Het zou straks ook cool zijn als je guitaar en midi keyboard bluetooth zijn natuurlijk!

Ik heb ook zo'n muis en bij mij werkt ie perfect ! ..... na de firmware update.

Weet je zeker dat hij de laatste nieuwe firmware heeft ?
Alleen de update downloaden via automatic update, haalt alleen maar een update proggie binnen

In de “Applicationsutililies” folder staat “Wireless mouse updater” hiermee kan je daadwerkelijk je firmware mee updaten.