Apple workout zichtbaar maken in Strava

Ik heb dit op internet nog nergens kunnen terugvinden: is het mogelijk om via de Apple workout app (op de Apple Watch 2) bijvoorbeeld een stuk te hardlopen, en dat dit dan vervolgens ook zichtbaar wordt op Strava?
Er is wel integratie tussen de apple watch en Strava, maar volgens mij gaat dat ervan uit dat je de Strava App gebruikt op de Apple Watch 2.

Gekke vraag misschien, maar waarom gebruik je dus niet gewoon de Strava app op je Apple Watch?

Ik ben bang dat het op dit moment niet mogelijk is. De Specta Run app kan workouts exporteren die je gemaakt hebt met de Apple Watch Workout App, maar kennelijk is er geen mogelijkheid om de GPS data uit te lezen (is bevestigd door Apple volgens de Specta Run ontwikkelaars). Zonder de GPS data, kun je het niet in Strava importeren.

Ik denk dat je dus inderdaad de Strava Watch App moet gebruiken of een andere workout app, die wel kan exporteren naar Strava.

De strava app is minder nauwkeurig heb ik gemerkt. Op een rondje van 7 km geeft de strava app 6,5 km aan. Daarnaast vind ik het fijn om in de activity app het totaaloverzicht te hebben. De workouts van Strava worden hier wel getoond, alleen wordt de gps route niet getoond. Die synchroniseert niet helaas.

je kan toch heel eenvoudig handmatig een activiteit toevoegen, doe je apple workout en voeg je handmatig je prestatie in strava toe, doe ik met banen zwemmen ook werkt goed.

Anders de strava app zelf werkt wel aardig, wel handig als je iPhone voor de gps meeneemt dan is die een stuk accurater. al heb ik het idee dat de strava applicatie juist aangeeft dat er meer kilometer gelopen of gefietst is dan minder met strava