AppleCare voor de eMac

Hallo forum gebruikers, Ik had een vraagje: Is het nodig om AppleCare aanteschaffen voor een eMac?

Ja. De eMac werkt alleen als je Apple care hebt. Als je geen Apple care hebt dan gaat hij beslist binnen de garantieperiode kapot.

en het is al middag :evil:

Hangt er een beetje vanaf of je heel paranoide bent of niet. Ik heb nog nooit apple care afgesloten bij mijn desktops. Bij een notebook is Apple care toch wel aan te raden.

[quote:b89b252688="MacAttack"]Hangt er een beetje vanaf of je heel paranoide bent of niet. Ik heb nog nooit apple care afgesloten bij mijn desktops. Bij een notebook is Apple care toch wel aan te raden.[/quote:b89b252688]

En als je geen AppleCare hebt en er gaat iets kapot, moet je dan alles zelf betalen?

er zijn al wat draadjes over dit onderwerp hier op het forum. Wat ik hieruit begreep is dat je in ieder geval 1 jaar fabrieksgarantie krijgt van Apple, buiten dit is er op europees niveau besloten om redelijkerwijs te kijken naar een/het product, waarna men heeft besloten om minimaal 2 jaar garantie te geven. Of je dit nog echt krijgt zonder al teveel energie erin te steken en stress op te lopen moet ik nog maar eens zien.

Zelf vind ik het schofterig om te moeten betalen voor iets wat bv in de 13de maand defect gaat.
Helaas vind ik de Apple producten ubergeil dat ik er niet aan ontkom om hun financieel te spekken, wat Applecare betreft, deze heb ik dus niet genomen en ga het ook nooit nemen.

[quote:16616f1096="van-helden"]er zijn al wat draadjes over dit onderwerp hier op het forum. Wat ik hieruit begreep is dat je in ieder geval 1 jaar fabrieksgarantie krijgt van Apple, buiten dit is er op europees niveau besloten om redelijkerwijs te kijken naar een/het product, waarna men heeft besloten om minimaal 2 jaar garantie te geven. Of je dit nog echt krijgt zonder al teveel energie erin te steken en stress op te lopen moet ik nog maar eens zien.

Zelf vind ik het schofterig om te moeten betalen voor iets wat bv in de 13de maand defect gaat.
Helaas vind ik de Apple producten ubergeil dat ik er niet aan ontkom om hun financieel te spekken, wat Applecare betreft, deze heb ik dus niet genomen en ga het ook nooit nemen.[/quote:16616f1096]

dan lijkt het mij duidelijk als ik een Mac koop dan koop ik er geen applecare bij. Ja waarom 200 euro meer uitgeven.

Is het verstandig of niet nodig om applecare te nemen voor een iPod mini? En waarom moet je wel AppleCare aan schaffen voor een notebook?

Ik heb een vraagje over de eMac. Ik heb gelezen dat je er 1GB ram in kan doen met 2 DIMMs is het dan ook mogelijk om 2x 1GB erin te zetten met dan maar 1DIMM per GB?

Dat is wel mogelijk, maar het is de vraag of het dan ook werkt. Ik weet dat je in een iMac G4 ook meer kan stoppen. Officieel gaat die tot 1Gb, maar 1.25Gb werkt ook nog. Maar Powerbooks ondersteunen tot 2Gb dus misschien dat het op een eMac ook werkt???

[quote:979cdc1fbc="mvdlande"]Dat is wel mogelijk, maar het is de vraag of het dan ook werkt. Ik weet dat je in een iMac G4 ook meer kan stoppen. Officieel gaat die tot 1Gb, maar 1.25Gb werkt ook nog. Maar Powerbooks ondersteunen tot 2Gb dus misschien dat het op een eMac ook werkt???[/quote:979cdc1fbc]

Bedankt voor je reactie! Nou als ik het niet zeker weet ga ik het maar niet proberen. Maar 1 GB is ook ruim voldoende ruimte! :wink:

Ik krijg nu een iMac G5 20´´ en ik had een vraagje over de Apple Care. Kan je Apple Care ook later kopen. Ik bedoel naar de aanschaf ? Want je hebt 1 jaar zo wie zo garantie, kan ik dan naar dat jaar Apple Care kopen ?

Ik meen ergens gelezen te hebben dat je ouders de Mac via hun zaak wilden kopen. Denk je er dan wel aan dat zakelijke garantie anders geregeld is Nederland dan garantie voor particulieren. Hoe het precies zit weet ik niet, maar er is vast iemand hier die er meer van weet.

[quote:c3ca51f94e="Ashwin"]Ik krijg nu een iMac G5 20´´ en ik had een vraagje over de Apple Care. Kan je Apple Care ook later kopen. Ik bedoel naar de aanschaf ? Want je hebt 1 jaar zo wie zo garantie, kan ik dan naar dat jaar Apple Care kopen ?[/quote:c3ca51f94e]

nee dat kan niet denk ik… want een product slijt… het eerste jaar is er heeel weinig kans dat die mac kapot gaat… 3 jaar in verhouding veel meer kans… dat zou dus betekenen dat als je ook nog applecare kan kopen na een jaar, apple zelf veel meer geld kwijt is aan reparaties die ze zelf moeten vergoeden wegens applecare… … lijkt me sterk,…

De Apple Care kun je een jaar na aankoop alsnog bijkopen. Vergewis je er dan wel van dat de betreffende Mac binnen 90 dagen na productie is verkocht, want als hij later dan 90 dagen na productie de winkel heeft verlaten, hanteert Apple ondoorgrondelijke protocollen om de Care te activeren. Apple Care is geschoeid op Amerikaanse leest: je koopt twee extra garantiejaren bij. De Europese consument van duurzame artikelen heeft momenteel bij wet recht op 2 jaar garantie, en een Amerikaanse producent van duurzame artikelen kan hoog of laag springen: daar heeft hij zich hier in Europa maar aan te houden. Punt.

Samengevat: steek die €290,- in een BlueTooth-module, een grotere schijf, extra RAM, een MacMice-muis of een leuk setje speakers. Voor een iBook of PowerBook is het nog te overwegen, maar bij een desktop Mac is Apple Care eigenlijk zonde van het geld.

Oke. Dus als er iets binnen die eerste 2 jaar gebeurt dan kan ik apple nog vragen of ze dat effe reparenen. Nou dan weet ik dat ook weer.

Zonder Apple Care Protection plan, heb je 1 jaar garantie. Geen twee jaar dus. Binnen 90 dagen na aankoop kun je ook gebruik maken van de telefonische helpdesk.

[img:24da488543]http://store.apple.com/Catalog/US/Images/applecarecoverage11152002.gif[/img:24da488543]

[quote:0c3655cd7d="Avensys"]Zonder Apple Care Protection plan, heb je 1 jaar garantie. Geen twee jaar dus. Binnen 90 dagen na aankoop kun je ook gebruik maken van de telefonische helpdesk.

[img:0c3655cd7d]http://store.apple.com/Catalog/US/Images/applecarecoverage11152002.gif[/img:0c3655cd7d][/quote:0c3655cd7d]

het is in europa met wet verplicht 2 jaar garantie te geven, apple kan dit gewoon niet weigeren omdat ze in amerika maar 1 jaar geven

Ok, dat wist ik niet.

Kan ik dat ook nog ergens schriftelijk teruglezen op de apple site ofzo?

Ik heb zelf net een powerbook besteld zonder applecare, ik heb hier redelijk over getwijfeld. Maar als je 2 jaar garantie krijgt, ben ik blij dat ik geen APP heb genomen.

apple is dat gewoon verplicht, willen of niet, en als ze niet willen haal je er gewoonweg de rechtbank bij.