AppleCare, wat koop ik daarvoor?

Op de apple site staat praktisch alle informatie die je daarover kunt vinden. Wat je wel goed moet bedenken: Het verlengt de garantieperiode VANAF de aankoopdatum. Dus als je bijna aan het einde van het eerste levensjaar van je app. zit dan betaal je dus echt voor die 2 jaar. Koop je het meteen bij je apparaat dan .... betaal je ook alleen voor die 2 jaar, het eerste jaar is er garantie. Enige verschil is dat je telefonisch en online langer geholpen wordt zonder kosten.

En dat terwijl ik nog steeds niet snap waarom apple onder de regels van de EU uit kan komen (als die al definitief zijn) om een garantieperiode van 2 jaar te hebben.

Ik vind het hele Apple care Bshit.

Ik heb voor mijn vriendin een Acer laptop gekocht vorig jaar en in die tijd is de laptop 2 x kapot gegaan (een keer voeding, 2e x toetsenbord vervangen) helemaal kosteloos,zelfs opgehaald door de koerier.
Bij Apple betaal je ten eerste veeeel meer euro’s voor de Mac waarna je ook maar een paar maanden volledige all risk garantie hebt (bij de ipod is dit geloof ik 90 dagen).
Indien je nog eens kiest om dat dure geintje toch aan te schaffen krijg je alleen maar garantie op fabricage fouten,dit zijn dus foutjes die tijdens het maken van het apparaat verkeerd zijn gegaan.
Ik neem aan dat je voor de 1500 euro die ik voor mijn macbook heb betaald toch wel 3 jaar kan werken waarbij eventuele fabricage fouten kosteloos gemaakt zullen worden? niet dus!

Om weer terug te komen op die windows laptop, ik heb die toen verzekerd (gekocht bij de v&d) voor nog geen 200 euro voor 3!!! jaar,ALL RISK! dus al knikker ik er een glas water per ongeluk over, of komt een van mijn 5 liever katjes “per ongeluk” met zijn of haar nageltjes vast te zitten in mijn scherm na het spelen met mijn screensaver,dit wordt allemaal GRATIS gedekt.

HET GAAT TIJD WORDEN DAT DE V&D APPLE GAAT VERKOPEN EN WIJ OOK ECHTE GARANTIE KUNNEN KOPEN.

in mijn ogen: [b:16a59e3679]screw you apple care[/b:16a59e3679]

[quote:18c13a1fbc]Om weer terug te komen op die windows laptop, ik heb die toen verzekert (gekocht bij de v&d) voor nog geen 200 euro voor 3!![/quote:18c13a1fbc]

Je doet net of het weinig is.
Voor 200 euro kun je beter een 2ehandje kopen

inkoop van dat spul kost geen drol en Acer lacht zich rot
op een laptop van 800 euro ga je toch geen 200 euro aan garantie betalen !

O_O

juridisch gezien is het kopen van extra garantie onzin. Van een computer ( wasmachine, koelkast en ga zo verder) mag men namelijk wel verwachten dat ze langer meegaan dan een jaar (=de minimale garantie). Je verwacht voor zulke grote bedragen wel een deugdelijk product en dus heb je wel recht op reparatie of vervanging ná 12 maanden (en ik schat binnen 3 jaar voor een computer, aangezien dat de gemiddelde levensduur is volgens anderen) Dus ik zou het nooooit doen