Applemusic en Ipods

Ik wil graag gedownloade muziek van Applemusic op een Ipod zetten doch dit lukt me niet.
Als ik zelf geïmporteerde muziek wil plaatsen op de Ipod gaat dit perfect.
Ligt dit aan een instelling ?
Is dit te omzeilen of gewoon onmogelijk?

Op welk apparaat heb je de muziek gedownload?

Het hangt ervan af welke iPod je hebt, hier is een artikel erover:

In feite komt het erop neer dat je een recente iPod touch moet hebben, omdat het apparaat instaat moet zijn om te checken (dmv. een Internet verbinding) of je nog een geldig abonnement op Apple Music hebt (DRM).

Ik heb enkele oudere Ipod’s die ik nog af en toe gebruik.
In de auto gebruik ik een oude Nano 2gen 8GIG.
Hierop kan ik perfect muziek zetten die ik ooit geimporteerd heb van mijn cd collectie.
Nu ben ik in de 3 maand proefperiode van mijn Applemusic abonnement.
Als ik een album luister en goed vind, gebruik ik de “+” knop op mijn iphone om het album toe te voegen aan mijn bibliotheek. Dit album verschijnt dan ook in de bib op mijn Imac. Naast het album staat de “gedownload” vermeld.
Doch als ik het album naar de ipod wil slepen lukt dit niet. Met al mijn geïmporteerde cd’s gaat het wel.

Daar vreesde ik al voor.

Wat?

Dus als ik een Apple Music Abonnement heb, dan mag ik nóg niet zelf bepalen waar ik al die muziek op zet?
Anders vertrouw je je klanten wel of zo.
Hebben alle grote muziekstreamingdiensten deze DRM beperkingen?

Ik weet nu niet of ik hier zo blij van word, want ik wil geen nieuwe iPods (Touch) kopen, want de twee die ik heb doen het nog gewoon, maar alleen de gewone iPod is nog groot genoeg voor al mijn muziek.

Nou ja, gelukkig was ik toch van plan om naast dat abonnement nog steeds CD’s te kopen…

Via externe betalende programma’s kan je de DRM verwijderen en alsnog de muziek op iPods plaatsen.