Apple's App Tracking Transparency jaagt adverteerders naar Android

Apple’s App Tracking Transparency mag dan wel uitstekend werken, maar het jaagt adverteerders weg. Er wordt meer geld uitgegeven aan Android.

Dit topic dient als reactie-hub voor bovenstaand artikel. Via dit topic kun je op het artikel reageren. Je reactie wordt ook automatisch onder het artikel op de website getoond.

“Het verlies van de adverteerders is vervelend voor Apple”

Dit soort onzinnige opmerkingen kom je helaas regelmatig tegen in artikelen van Mark Hofman want wat is hier dan vervelend aan voor Apple?

Meer focus vanuit de markt naar Google en Android, wat is er niet vervelend aan? :wink:

Ik zie hier nog steeds niks vervelends aan voor Apple, eerder meer vervelend voor gebruikers van Android daar zij met nog meer advertenties worden bestookt waardoor zij juist overstappen naar Apple. Het feit dat adverteerders hun focus naar Android verleggen is zeker niet positief voor de gebruiker van Android. Per slot is het verdienmodel van Apple niet de advertenties , zoals bij Google. Wat mij betreft zet dit Android alleen nog maar negatiever neer en zeker sinds Google het instellen van niet kunnen volgen voor 2 jaar heeft uitgesteld. Inmiddels is al gebleken dan rond tweederde van IOS gebruikers het kunnen volgen hebben uitgezet. Dat zal voor Android waarschijnlijk niet veel anders zijn, als ze die mogelijkheid hebben.