'Apple's Mighty Mouse' vraagjes

Beste Mac-vriendjes,

Ik heb een tweetal vraagjes over de Mighty Mouse van Apple.

Voordat ik afgeschoten wordt,… ik heb gezocht met de ‘zoek’ functie en op internet maar ben niet echt antwoorden tegengekomen op mijn vragen.

1. De Mighty mouse heeft meerdere ‘knoppen’, waaronder die twee aan de zijkant. Maar werken deze twee knoppen als ‘1’ knop als beide ‘knoppen’ tegelijkertijd worden ingedrukt? of zijn dit twee afzonderlijke ‘knoppen’.

2. De programmeerbare knoppen, zijn die echt ‘vrij’ te programeren of heb ik slecht keuze uit een voorbedachte groep met keuzes waaraan ik de knoppen kan linken. Bijvoorbeeld: Kan ik aan een zijknop een toetscombinatie van bijv. Appeltje-S toekennen?

Bijvoorbaat hartelijke dank,

Mr. Macminded

Ik heb een mighty mouse en kan je het volgende vertellen:

De twee knoppen aan de zijkant zijn om geknepen te worden, werken dus als 1 knop (dus in totaal heb je vier knoppen (li, re, midden en zijkant))

Heb even in syst pref gekeken wat je nog meer mag instellen. Er zijn inderdaad voorbedachte keuzen, maar ook ‘other…’ als je daarop klikt kun je een applicatie of document of iets dergelijks uitzoeken zag ik, maar volgens mij geen mogelijkheid om een toetscombinatie in te stellen.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Ga anders om het zeker te weten naar een Apple Centre en probeer er eentje uit.

Jan Willem

Die knoppen aan de zijkant moet wel hard op gedrukt worden. Te hard naar mijn smaak en onbruikbaar. Het zijdelijngs scrollen is ook een ramp. Verder een heel prettige en fijne mius.

Pbook

als je een aplicatie kan linken kun je ook linken naar een applescriptje dat save as doet... (lijkt me, geen ervaring)

[quote:912f82787f="Pbook"]Die knoppen aan de zijkant moet wel hard op gedrukt worden. Te hard naar mijn smaak en onbruikbaar. Het zijdelijngs scrollen is ook een ramp. Verder een heel prettige en fijne mius.

Pbook[/quote:912f82787f]

Heb je toch echt een andere muis dan ik, bij mij gaat het juist exta smooth! Zal wel per muis verschillen ofzo…

Aljo

hier hetzelfde.. vind het net iets te smooth gaan. heb ze disabled. had iedere keer dat ... scherm voor m'n neus... En na een tijdje de machtige muis in de doos terug gedaan. vind hem niet lekker werken. als in heb regelmatig dat ik niet de 2e muisknop heb, maar de eerste.. Dus netjes terug gestapt naar m'n bt muisje... :)

Ja inderdaad, dat vergat ik nog te zeggen, ik heb ook die knoppen aan de zijkant disabled. Anders knijp je er de hele tijd per ongeluk in.