AppleScript en WebKit in een Cocoa-programma?

Ik heb twee vraagjes:

Vraag één:

Ik wil een knop in mijn programma aansturen via AppleScript. Welke frameworks enz. moet ik daarvoor toevoegen.

Vraag twee:

Ik heb een WebKit-programma, maar ik wil een startpagina instellen. Wie kan mij dat duidelijk uitleggen :)?

Als je een applescript toepassing aanmaakt in xcode dan heb je al controle over je button. Je kan de stuctuur, title, toegankelijkheid zichtbaarheid etc.... wijzigen van je button

Voor een startpagina doe jet het volgende

Klik met de control toets ingedrukt op je project (Boven in de linker navigatie kolom).
Klik dan op ‘add framework’
Selecteer webkit framework. Deze staat in je systeem map

dan in applescript voeg je deze code toe

[code:1:f3b1b32665]
on load_webpage(this_URL)
try
set URLWithString to call method "URLWithString:" of class "NSURL" with parameter this_URL
set requestWithURL to call method "requestWithURL:" of class "NSURLRequest" with parameter URLWithString
set mainFrame to call method "mainFrame" of object (view "web" of window "main")
call method "loadRequest:" of mainFrame with parameter requestWithURL
on error the_error
log the_error
end try
end load_webpag
[/code:1:f3b1b32665]

zorg dat de namen goed zijn in inteface builder en dan kun je door middel van dit commando een webpagina laden in je interface

[code:1:f3b1b32665]load_webpage("http://www.google.nl")[/code:1:f3b1b32665]
of een bestand

[code:1:f3b1b32665]load_webpage("file:///Users/gebruiker/Desktop/file.html")[/code:1:f3b1b32665]

dus wanneer je iets als startpagina wil hebben dan zet je ‘load_webpage’ gewoon in je on launched hanlder

Succes!!!