[AppleScript] inlogvenster bereiken

hoi hoi

ik wil graag met applescript ervoor zorgen dat het loginwindow wordt bereikt. het lukt me uiteraard door de huidige gebruiker uit te loggen, maar dat wil ik dus niet. ik wil juist dat de huidige gebruiker ingelogged blijft en dat er dan dat venster omhoog komt waarbij je alle gebruikers ziet.

is er soms een commando waarmee ik die optie uit het menu kan gebruiken? of zie ik iets over het hoofd!? ik ben niet zo gek bedreven in applescript. kan iemand me uit de brand helpen?

ik ben nog steeds opzoek, maar nog steeds geen resultaat.

iemand?

Kun je fast user switching niet scripten? Dat zou het moeten kunnen doen.

volgens mij gaat dat [b:be1d47ab27]alleen[/b:be1d47ab27] via fast userswitching :innocent:

Dat snap ik, de vraag is dan óf het kan.

Alles kan natuurlijk maar de vraag is hoe moeilijk het zal zijn.

je kan met applescript de gui scripten... daarmee moet het lukke (apple beweert dat je daarmee alles kunt scripten)

je moet dat wel eerst enablen in de prefs

maar hoe je de gui script weet ik ni… nog nooit gedaan :?

Gui scripting kan in principe alles scripten dat klopt wel. Het is alleen een alles behalve fraaie manier van werken. Ik zou het meer richting terminal zoeken. Ik weet dan je fast user scripting in 10.3 via terminal kan doen en daarmee dus in Applescript. In 10.4 weet ik 't alleen niet maar 't zal raar zijn als 't niet meer kan.