applescript voor converteren namen naar windows

Hi

weet iemand een applescript of programmatje om lange namen te converteren naar namen die ik op een NTSF geformateerde schijf kan zetten?

/Bibliotheek/Scripts/Finder Scripts/Replace Text in Item Names.scpt Gebruik het in combinatie met een Mapactie (Folder Action).

bedankt voor de reaktie.

Echter dit is niet helemaal wat ik bedoel.
een script die alle filenames… langer dan…x tekens afkort zodat ze gekopieerd kunnen worden naar een windows disk.

als je me even doorgeeft wat de maximum lengte mag zijn van een naam en welke tekens er niet in mogen voorkomen dan kan ik je wel iets dergelijks schrijven....

greetz

NTFS kan lange namen gewoon aan.

:( waarom geeft hij me de melding dan dat de namen te lang zijn of dat er tekens in staan die niet gelezen kunnen worden.

Heb net een testje gedaan en een bstand van 30 tekens pakt ie wel.
Heb ik wel een probleem met mijn serial ATA boordevol bestanden (van ongeveer 60Gig) die gelinkt zijn naar documenten.
Die links kloppen ook niet meer als ik de namen aanpas. ^$%##%&*

De techneut van LaCie, waarvan mijn ethernet disk is. (http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?pid=10174) melde me dat ik met SMB://ip_adres_van_mijn_HD moest inloggen en dan ging het wel. Schijnbaar.

Alleen ik kan wel gewoon op dat IP-adres inloggen op de server via mijn netwerk.
Alleen met die SMB ervoor lukt het me niet. Heb ik iets verkeerd ingesteld staan?

Ik weet het ook nie meer :cry:

Omdat de verschillende Office programma's nog oudjes zijn die bestandsnamen boven 31 tekens niet kunnen lezen? Je krijgt oude schoonheden als '2005-0523-Bestell#21E443.xls'.

Misschien dat het niet in de lange bestandsnamen zit, maar in bepaalde leestekens die onder windows/ntfs gereserveerd zijn voor systeemtekens, zoals de "\", de "/" en de ">".

Inloggen op de schijf via SMB is dan inderdaad een goed idee, omdat SMB dat soort dingen geloof ik zelf oplost.

nee het ligt niet aan de tekens.. ook namen zonder die tekens pakt ie niet.

Alleen dat SMB lukt niet niet… gewoon wel, alleen met SMB inloggen niet.

Wat doe ik verkeerd???