AppleStore is goed fout bezig!

Ik heb 2 vragen voor jullie:

• Als Apple aangeeft in een email dat ze de oorspronkelijke verwachte levertijd niet halen, halen ze vaak die datum van de nieuwe verwachte levertijd dan wel?

• Is die tweede verwachte levertijd extreem pessimistisch of is de kans groot dat je echt tot de nieuwe verwachtte leverdatum moet wachten?

Ik neem aan dat orders die achterlopen de hoogste prioriteit krijgen.

Apple maakt er een zooitje van. Nu wacht ik 4 weken op een MacMini, zou ie ‘on or before’ vandaag (24-02) worden geleverd, krijg ik vanavond een mailtje dat het feest niet doorgaat, en dat verzending nu ‘on or before’ 3 maart is!

Ik heb hier om 2 reden moeite mee:

1. Waarom sturen ze dit mailtje op de uiterste datum en uiterste tijdstip ('s avonds)? Dat ze dit niet gingen waarmaken wisten ze natuurlijk gisteren en vorige week en twee weken geleden ook al!!!
  2. Waarom wordt op de bestelpagina nog mooi een levertijd van 2 weken gegeven? Misschien geldt dit voor standaardcofigs, maar de pessimistische tijd (als we deze nemen voor BTOs) die wordt gegeven (3 van de ‘2-3 weken’) is ook onzin. Mijn uitstel (1 week) is al 35/50% van de verwachte levertijd op het bestelformulier.

Kortom: mijn conclusie als nieuwe Apple gebruiker: de levertijden die zo mooi in het rood op de bestelpagina staan zijn grote onzin. Zal best leuk werken voor dingen die ze van de plank verkopen (toetsenborden), maar verder heb je er niets aan.

Maar zijn ze nou goed of fout bezig ? :wink:

[quote:bd7c487b62="sannepanne"]Maar zijn ze nou goed of fout bezig ? :wink:[/quote:bd7c487b62]

Uhh, fout toch??

Waarschijnlijk kan apple de groet vraag naar de mini’s niet aan…ik zou zeggen heb geduld hoe zwaart dat ook zal zijn :innocent:

ik vindt ook dat ze fout bezig zijn. Ze kunnen beter een levertijd van 4 weken neerzetten voor zo´n Macmini

Er zijn al diverse draadjes over de Apple Store. Ik zou er nooit iets kopen, simpelweg omdat je er niet heen kan gaan (om te klagen bijv.) en ook je bestelling niet kan annuleren.

Naar een winkel gaan om te klagen is ook niet heel nuttig als ze dan bij die winkel zeggen dat ze niets voor je kunnen/willen doen :) De Store is gewoon een stuk sneller/goedkoper dan de dealers helaas. Als die prijzen zichter bij elkaar zouden liggen en als je bij de dealers een beetje een fatsoenlijke levertijd zou hebben dan was ik daar heen gegaan. Maar tussen de store en youmac.nl zat echt een paar honderd euro verschil :

Maar eeh, hoezo kan je bij de Store niet annulleren? Da’s wel heel suf van ze. Ze weten dat je het recht hebt binnen 7 dagen te retourneren zonder opgave van reden : Maar goed, ik gok dat dealers er ook niet blij van worden als je je bestelling annulleert nadat zij dat spul al besteld hebben bij apple of hun groothandel…

Overigens nog een reden waarom ik wel bij de Store koop, die 7 dagen… Als er iets niet lekker is met m’n bestelling (b.v. defecte (sub)pixel dan kan je dat ding gewoon terug doen en een nieuwe bestellen. Bij een dealer worden ze niet echt blij als je gaat zeuren over zo’n subpixeltje.

[quote:e77bb008f1="colpolyp"]Er zijn al diverse draadjes over de Apple Store. Ik zou er nooit iets kopen, simpelweg omdat je er niet heen kan gaan (om te klagen bijv.) en ook je bestelling niet kan annuleren.[/quote:e77bb008f1]

En omdat ze dus blijkbaar keihard liegen over hun levertijden. In een Apple winkel koop ik trouwens ook nooit iets wat niet op voorraad is. Als ik naar de winkel ga om iets te kopen wil ik niet als antwoord: “dan moeten we het bestellen en is het over twee weken binnen”, dan had ik namelijk ook niet naar de winkel hoeven komen. Dan ga ik wel naar een winkel die het wel gewoon op voorraad heeft.

Over "liegen" gesproken ... sommige dealers zijn ook fout bezig : Mijne maat kocht zich woensdag ergens in Nederland een iMac G5 20'. Vol trots vertelde deze switcher me dat hij er zelfs iLife 04 bijgeleverd kreeg. Op mijn aanraden heeft hij bij de afhaling, de dealer erop gewezen dat het iLife 05 moet zijn. Uiteindelijk heeft hij 70EU korting gekregen, waarnaar hij had kunnen fluiten zonder mijn input. Das pas fout bezig zijn ...

[quote:539634eb3e="BartVB"]Naar een winkel gaan om te klagen is ook niet heel nuttig als ze dan bij die winkel zeggen dat ze niets voor je kunnen/willen doen :) De Store is gewoon een stuk sneller/goedkoper dan de dealers helaas. Als die prijzen zichter bij elkaar zouden liggen en als je bij de dealers een beetje een fatsoenlijke levertijd zou hebben dan was ik daar heen gegaan. Maar tussen de store en youmac.nl zat echt een paar honderd euro verschil :

Maar eeh, hoezo kan je bij de Store niet annulleren? Da’s wel heel suf van ze. Ze weten dat je het recht hebt binnen 7 dagen te retourneren zonder opgave van reden : Maar goed, ik gok dat dealers er ook niet blij van worden als je je bestelling annulleert nadat zij dat spul al besteld hebben bij apple of hun groothandel…

Overigens nog een reden waarom ik wel bij de Store koop, die 7 dagen… Als er iets niet lekker is met m’n bestelling (b.v. defecte (sub)pixel dan kan je dat ding gewoon terug doen en een nieuwe bestellen. Bij een dealer worden ze niet echt blij als je gaat zeuren over zo’n subpixeltje.[/quote:539634eb3e]

vindt ik ook de klanten moeten wel recht hebben op goede spullen, toch ? Maar goed ik vindt het eigelijk niet zo´n heel erg probleem hoor (ik bedoel daarmee die lange wachtijden) je weet toch dat je iets goeds krijgt toegestuurt iets dat waar voor je geld is. En dat retourneren is ook goed hoor

[quote:293e041b0d="jodela_ET"]Over "liegen" gesproken ... sommige dealers zijn ook fout bezig : Mijne maat kocht zich woensdag ergens in Nederland een iMac G5 20'. Vol trots vertelde deze switcher me dat hij er zelfs iLife 04 bijgeleverd kreeg. Op mijn aanraden heeft hij bij de afhaling, de dealer erop gewezen dat het iLife 05 moet zijn. Uiteindelijk heeft hij 70EU korting gekregen, waarnaar hij had kunnen fluiten zonder mijn input. Das pas fout bezig zijn ...[/quote:293e041b0d]

ja dat is zeker erg dat kunnen ze toch niet maken als die software al verouderd is moeten ze dat niet geven

Bij mij was de levertijd on/or before 4 maart (bestelling van 4 feb.) dus 4 weken. Was ook BTO => 1,42/ 512 / BT-AE Waarschijnlijk komt-ie echter morgen al aan (hij staat op dit moment bij TNT in Arnhem).

t Kan dus ook wel s sneller .

hoi,

ik bel meestal een reseller (Raf in Amsterdam bijvoorbeeld) en vraag of ze een Mac Mini of Imac op vooraad hebben, en als ze die hebben, sta ik binnen 30 minuten voor de deur… :slight_smile:
ik heb zelf een hekel aan wachten, zeker als het niet hoeft :wink:

Marcel