Hallo,
Ik heb al geruime tijd 3 computers in een ethernet netwerk die alle 3 onder OS 9.2 draaien. Ze zijn doorverbonden via een ethernet hub. Mijn Casema internet modem (com 21) is ook aangesloten op deze hub. OM internetverbinding te maken gebruik ik software die door cablewanadoo is geleverd, genaamd Enternet. Internetverbinding maken kan maar met 1 computer tegelijkertijd, maar het is wel mogelijk om parallel hieraan via Appletalk netwerkverbindingen te maken met de andere computers, bv. om een printer te delen.
Nu heb ik sinds kort 1 van mijn computers onder OS 10.2.4 draaien. Internetverbinding maak ik op deze computer met PPPoE. Het blijkt niet mogelijk om Appletalk en PPPoE tegelijkertijd actief te maken. Het kost mij dus nu een hoop geklooi; eerst de computer van internet af, dan PPPoE uitzetten, dan Appletalk aanzetten om een netwerkverbinding te maken. Nadat ik een bestand heb verplaatst naar de andere computer moet ik weer Appletalk uitzetten, PPPoE aanzetten, internetverbinding maken.
Hier is vast een betere methode voor, maar welke…
Alvast bedankt, Kees :finderoud: