AppleTV gekochte films metadata

Ik heb nogal wat films gekocht en dus een behoorlijk volle bibliotheek. Ik erger me echter groen en geel aan de metadata van de films. Ze staan op genre en dan alfabetisch.

Voorbeeld 1: Die Hard en A Good Day to Die Hard. De eerste bij de D en de tweede bij de A.

Voorbeeld 2: Harry Potter, Bourne, wat is nou deel 1 of deel 2?

Niet te doen. Update na update zie ik helemaal niets van verbetering van Apple. Zijn er nou echt geen oplossingen zoals ik al jaren de metadata van muziek kan aanpassen?

Let op: het gaat hier dus niet om geripte films op een NAS of mediaserver. Het gaat hier om de films die je bij Apple zelf koopt.

Ik denk dat wij hier op dit forum, daar verder weinig aan kunnen veranderen.

Maar het lucht natuurlijk wel op om je frustratie hier even kwijt te kunnen. :slight_smile:

Ik heb Apple Support voor de tweede keer gebeld in drie jaar hierover. Door de jaren heen ook diverse malen feedbackformulier ingevuld. Niet alleen dat maar ook om missende films aan te vragen (Clerks 1 niet en deel 2 wel? Zelfde voor Trainspotting? Geen Dogma? Zo kom ik nooit van DVD af). tvOS heeft al die jaren alleen veiligheidsupdates gekregen, lijkt het wel. Dune heeft erg indrukwekkend geluid … dat ook. Maar de AppleTV+ omgeving en de Bibliotheek zijn echt een onvriendelijke puinhoop gebleven. Zo zonde dat Apple niks leert op dit vlak. In iTunes kan ik al jaren de metadata rechtzetten. In Plex ook voor film. Bovendien kan ik daar de ontbrekende ondertiteling ophalen bij Narnia, prince Caspian of de eerste Big Lebowski voordat ze die opnieuw erin zetten met ondertiteling. Matige ‘beleving’ is het nog al eens.

Dank @TheBigZ … dat luchtte zeker op … en doorrr