appleTV netwerk-aansluitings-probleem

Omdat bij mijn tv in de woonkamer maar 1 netwerkkabel uit de muur komt heb ik een ethernetswitch (heet dat zo?) aangesloten om zodoende de netwerkaansluiting te delen en wel tussen een appleTV en een PS3. De appleTV echter heeft geen contact met het netwerk. Tenminste, dat denk ik want hij verschijnt niet in iTunes. De PS3 heeft gewoon verbinding met het netwerk.

Zou de appleTV zo’n switch niet dulden, of moet dat gewoon kunnen? Sowieso wil ik hem bedraad op het netwerk hebben, dus draadloos is in dit geval geen alternatief.

Iemand toevallig soortgelijke problemen getrotseerd?

Op welke poort zit de apple TV aangesloten op de switch?

En is het een normale kabel of een cross kabel?

Wat gebeurt er als je de kabel van de ps3 in de AppleTV stop?

Volgens mij zit de appleTV op poort 1 en de ps3 op poort 2, maar kan ook andersom zijn.

Alles met ‘normale’ ethernet kabels aangesloten.

Heb nog niet geprobeerd om ze om te draaien, 't was gisteravond ineens 0.00 uur :x

Waar komt die "ene netwerkkabel" vandaan? Uit een (wireless) router? Of direct uit je kabel/ADSL modem? Indien het laatste: als er geen router in je modem zit, dan heb je niet voldoende aan een switch, maar heb je een router nodig.

Die ene netwerkkabel komt direct uit mijn modem :( Snap niet (ligt aan mij) dat dat een probleem zou zijn omdat ik dacht dat de switch regelt dat ze beide van die ene aansluiting gebruik kunnen maken...

Ik ga er wel vanuit dat het modem een router bevat, ik kreeg hem bij mijn Tele2 aansluiting…

Wat is het precies voor een modem (merk/type) ? Hoeveel ethernetaansluitingen heb je op het modem ?

Het lijkt erop dat je inderdaad een modem met een router hebt, tenminste als je zoiets hebt: http://se.tele2.nl/ib/specificaties.html

Heb je toevallig zo’n Davolink type DV-201AMR ?

Op het modem staat: Versatel Davolink DV-201AMR en heeft 4x ethernet. Bedankt uiteraard voor de moeite en hulp!

Edit: Ja, die! Of is dat slecht nieuws :?

Nee hoor, het was een naam die veel langskomt als je goegelt naar "tele2 modem". Vandaar dat ik die gokte.

Maar dit modem heeft inderdaad een router, dus wat je hebt gedaan (met een switch) lijkt dus in orde. :slight_smile:

Heb je in je iTunes voorkeuren aanstaan dat er gezocht moet worden naar AppleTV's?

Ja, dat heb ik idd aangegeven in de voorkeuren.

Maar ik realiseer me ineens het volgende, waarvoor bij voorbaat excuus, het was laat.
De appleTV heeft wel contact met internet, want ik heb een update gedownload (en geinstalleerd).
Hij verschijnt alleen niet in iTunes!

Dat gebeurd bij mij ook wel eens, ik sluit iTunes dan af en start opnieuw op, werkt meestal wel. Of je klikt in iTunes voorkeuren, op Apple tv,synchroniseren . Daarna iTunes afsluiten en opnieuw starten.

iTunes afsluiten en opnieuw opstarten helpt bij mij helaas niet. Kun je op synchroniseren drukken terwijl de appleTV niet onder apparaten staat? Ik zal eens kijken/proberen.

De AppleTV is alleen maar zichbaar op reeds gekoppelde computers en tijdens de koppelings procedure!

Op de AppleTV
Ga naar Instellingen->Computers->Voeg een gedeelde iTunes-bibliotheek toe.
Vervolgens krijg je een scherm te zien met 5 cijfers.

Op de computer met iTunes
De AppleTV is nu zichbaar.
Klik op het AppleTV icoontje en type de 5 cijfers in

De appleTV wordt echter niet zichtbaar in iTunes... de code staat op tv, maar iTunes doet of zijn/haar neus bloed!

Vertel nog even iets meer over je netwerk. Gebruik je soms nog een andere router (bv een AirPort Express) waar je Mac aan hangt? Of is de Davolink de enige modem/router die je hebt?

Vanuit het modem gaan 2 ethernet kabels weg: 1 naar de iMac en 1 naar de tv. Die van de tv wordt dus met de switch gedeeld door de PS3 en de AppleTV. Enige is nog dat het internet van de iMac via de airport extreme wordt gedeeld met mijn iphone. Alleen de Davolink dus als modem/router. Heb wel nog een aparte router liggen, dat ter zijde.

[quote:66b9d9dc54="SMac"]De appleTV wordt echter niet zichtbaar in iTunes... de code staat op tv, maar iTunes doet of zijn/haar neus bloed![/quote:66b9d9dc54]

Welke firmware versie staat er op de AppleTV?

Welke iTunes versie gebruik je?

Nieuwste voor beide...

Raar is dat ik wel bestanden naar de PS3 kan streamen (medialink).
Zoals gezegd vanavond de kabels eens omwisselen…

Ben er inmiddels achter dat de apparaten in het geheel niet in het netwerk voorkomen over de switch. Wellicht dat de switch daartoe geconfigureerd dient te worden? Morgen maar eens in verdiepen... De appleTV werkt wel zoals het hoort als de ethernetkabel direct in de appleTV wordt gestoken, dus daar ligt het niet aan. Echt aan de switch. Misschien kan het toch niet.

Wat heb je voor switch? [quote:f7070e1307="SMac"] dus daar ligt het niet aan. Echt aan de switch. Misschien kan het toch niet.[/quote:f7070e1307] Tuurlijk wel. Een [url=http://www.paradigit.nl/info.php?group=17&art=10019487]switch[/url] van 15 euro zou 't moeten doen.