AppleTv4 en AirPods/ TV luidsprekers...?

Heb AppleTV4 en AirPods werken prima …Mijn vraag: Als mijn AirPods zijn aangesloten is er geen geluid meer uit de TV speakers,vervelend voor mijn partner…is dit op te lossen???Of is dit normaal?

Dit is de bedoeling. Waarom zou je geluid door je AirPods én de TV willen hebben?

Q-collective//// Begrijp je antwoord…maar ben slechthorend en kan het geluid op de speakers niet goed horen…mijn partner heeft geen probleem…of IK kijk…of MIJN partner…maar BEIDE zou wel heel fijn zijn…dat is de vraag…

Kan je ze niet beiden selecteren? Net als in iTunes.

diedrikingenier/////////Kan je ze niet beiden selecteren? Net als in iTunes.

Kan je me dit uitleggen???

Lastig puntje zo… zat eens te denken… je kan voor een paar tientjes bij bijvoorbeeld BOL.com (zoek op Bluetooth transmitter) een los zendertje kopen. Kan je op je tv aansluiten zodat jij BT verbinding gebruiken en je partner tv geluid… is dat wat?

Probleem met zo’n Bluetooth transmitter is dat als je die aansluit op je TV (en daarvoor de koptelefoon-uitgang gebruikt) het geluid uit de luidsprekers vaak ook wegvalt. Kijk dus eerst of dat het geval is, door een gewone koptelefoon met draad aan te sluiten op de TV.
Vaak hebben TV’s dieper gelegen menu’s waar je kunt kiezen welke audio uitgang (of misschien een combinatie-van) je selecteert.

In ieder geval is zoiets een oplossing. Als het niet direct via de TV werkt, dan kun je HDMI splitters met analoge audio uitgang kopen (zie onder), waar dan weer zo’n bluetooth zender op kan worden aangesloten.
Mijn AppleTV 3 heeft nog een analoge audio uitgang + digitaal, bij de ATV4 hebben ze daarop bespaard…
https://www.kabeltje.com/hdmi-audio-extractor-hdmi-ingang-hdmi-uitgang-toslink-en-3-5-mm-audio-donkergrijs

Thanx voor info,ga snuffelen…

Misschien een eenvoudige oplossing van een complex probleem.

Gebruik of koop een redelijke microfoon en zet die in de buurt (vlak bij) de luidspreker van de TV.

Het geluid van de TV blijft dus in takt voor de partner.

Sluit de microfoon aan op een iPhone of iPad en luister naar dat geluid via de EarPods (draadloos) via een opname app die het opgenomen geluid kan monitoren.

Na tssten van dit idee, is één en ander misschien goed werkend verder uittewerken.

Succes.

Over welk merk en type tv hebben we het? En bezit je een zgn. set-up box om digitale tv te ontvangen en evt. op te nemen (bijv. Humax)? Deze hebben meestal ook audio uitgangen.