AppleWorks 6.2.9 is er!

Eindelijk is de [url=http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=120213][b:60111f7ba4][color=red:60111f7ba4]Nederlandse[/color:60111f7ba4][/b:60111f7ba4] download[/url] voor AppleWorks (ik had al 6.2.7) voor [b:60111f7ba4]6.2.9[/b:60111f7ba4] te pakken. [i:60111f7ba4]Met scrollfunctie[/i:60111f7ba4]. Wel jaren te laat, zeg!

[size=7:60111f7ba4](De English/International English doen het bij mij niet)[/size:60111f7ba4]

waar haal ik her origineel? dit is een updater..

is er al een poosje hoor :-)

http://www.apple.com/nl/appleworks/update/

Alles werkt perfect behalve de Database! En laat ook geen files openstaan als je gaat internetbankieren! Die aktie kan ook data van Appleworks-files beschadigen. Vraag me niet hoe en waarom, maar het is in de praktijk wel gebleken. Geheel stabiel draaien van AW gaat eigenlijk alleen nog maar onder OS-9. Ik had gehoopt dat deze update die bekende problemen zou wegwerken, maar helaas...

[quote:c677fb561f="Strifer"]waar haal ik her origineel? dit is een updater..[/quote:c677fb561f]

Het origineel zit bij de meeste nieuwe Macs en kun je o.a. bij de AppleStore kopen. Maar heb jij het dan niet?

Ik heb een buitenlandse mac en dus ook AppleWorks, hoewel alles in het NL staat. Echter die 6.2.9 update van AppleWorks doet 't niet. Heb ik een engelse versie nodig van de updater? Dit soort probelemen doen me een beetje pre-OSX aan. Ik heb een nieuwe mac, panther dus

Ik heb ook een US-systeem en k draai ondanks dat hier (door omstandigheden) toch een NL Appleworks op. De NL-updater werkt gewoon en de US niet!

@Turbanus Dus het zou gewoon moeten kunnen? De (NL-) updater klaagt dat de standaardlocatie niet gevonden kan worden. Maar Works staat in de map Apple Works in de programma's, gewoon waar hij altijd gestaan heeft.

En jij hebt ook een US-systeem met een NL-AW?

tja, hoe kan je zien welk systeem je hebt? Bij italiaanse apple store iMac gekocht, daar zat t allemaal bij, maar alles is in 't nederlands zoals je aan kan geven immers

Wat staat er dan bij in "Over deze Mac? en "Meer info"?

AppleWorks is nog een 'oud' programma en is dus niet meertalig. Je zult daar dus rekening mee moeten houden als je een update wilt installeren. Overigens kun je wel een Nederlandse AW op een Engels systeem draaien, dat is geen enkel probleem. Maar je kunt geen Nederlandse update over een Engelse versie van AW zetten.

Ik heb het i.d.d. altijd jammer gevonden dat ik mijn US Thesaurus niet zomaar kon gaan uitbreiden met een NL-versie of een Duitse. Ik heb ook nog geprobeerd om het dan in mijn "eigen woordenlijst" te propepn, maar dat pikte hij niet. Ik weet niet of dat nu gemakkelijker is geworden.

over deze mac: OSX 10.3.2 ... verder niets

mee info geeft hardware en software maar daar staat ook niets bij over taal versies (zie hieronder)

welke Apple Works heb ik nou? Dus welke updater kan ik gebruiken?

AppleWorks 6:

Versie: 6.2.7
Laatst gewijzigd: 26-8-03 8:39
Infotekst: AppleWorks 6.2.7 for Mac OS X Copyright Apple Computer, Inc. 1991-2003

Ik zou me niet te druk maken want de update naar 6.2.9 heeft bij mij niks merkbaar veranderd t.o.v. 6.2.7 Mischien had er dan iets gesmeerder moeten lopen, maar ook daar heb ik niks van gemerkt.

ook al schijnen er dan weinig verbeteringen te zijn, t intrigeert me toch wel. Wie is het wel gelukt om AppleWorks via de software update functie up-to date'n? En is het echt niet te vinden welke taal? Het programma is wel OSX want het verandert in taal qua menu's etc zoals het hele systeem.

Oh ja de update is 11 feb uitgekomen

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=120213

Ik heb een us system OS-X en ik heb mijn NL-AW-versie met de NL-updater naar 6.2.9 gebracht.

t is me gelukt, ik had dus de

International-English (UK) versie, uit sinds 14 jan 04

gek dat niet automatisch ging (met de OSX updater)

Bij mij blijft mijn downloadvenster steken op "De Softwarelicentieovereenkomst weergeven". Het lukt dus blijkbaar niet om het uit te pakken. Iemand een idee? (Nederlandse AW - versie N1-6.2.7, Nederlandse update)

Heb je hem alwel eens gebruikt dan? Het is wel een vreemde plaats om te blijven steken....