Appleworks bestand opent niet meer...

Ik heb hier een spreadsheet bestand dat is aangemaakt in appleworks. Het is een bestand dat ik geregeld gebruik en waar een deel van mijn boekhouding in verwerkt zit. Gisteren gaf appleworks bij het openen van dit bestand de melding dat het bestand niet meer geopend kan worden "omdat het beschadigd is".

Een maand geleden heb ik hetzelfde probleem gehad maar niet zoveel aandagd aan besteed omdat ik dacht dat dat soort dingen wel eens gebeurden.

Kan iemand mij hiermee helpen of heeft iemand dit probleem al een keer gehad?

Maak een nieuw, leeg document aan en probeer om je 'beschadigde document' in te voegen in het nieuwe AppleWorks document. Dat zou moeten lukken. Je kunt dan het nieuwe document bewaren en de oude verwijderen...

Ik heb een aantal AppleWorks documenten gehad die het hele programma lieten ‘crashen’ en bleek niet goed op te lossen.
Voorkeuren, bevoegdheden verwijderd, aangepast ed niets hielp.
Behalve dus invoegen in een nieuw document, probeer het eens!
Succes… ze moeten bij Apple nog even doorwerken voordat AppleWorks iWorks wordt… en Office naar de kroon steekt.

Heb geprobeerd om het (in appleworks 6.2.7; enkel in engels) te "insert"-en in een nieuw document maar ik krijg nog altijd dezelfde foutmelding... :-(