AppleWorks bestanden plots onleesbaar

Het is nu al de vijfde keer dat ik een belangrijk AppleWorks bestand niet meer kan openen met de volgende foutmelding:

[b:2c7ee0751b]“Het bestand is waarschijnlijk beschadigd en kan niet worden geopend”[/b:2c7ee0751b]

Is hier een oplossing voor te vinden? Heeft iemand anders dit ook al gehad? Een nieuw document openen en het oude document invoegen levert hetzelfde probleem op.

Dit is voor mij het punt om naar Microschoft Office over te stappen, net nu m’n mac helemaal Microsoft vrij is… :x

Het blijft natuurlijk zeer vervelend als dat gebeurt, maar als ik met een belangrijk documentje bezig ben, dan doe ik altijd in de Finder even Apple-D op het documentje zodat er een kopie van gemaakt wordt. Mocht er dan onverhoopt iets met het origineel gebeuren dan is er altijd nog een backup.

Dat is gemakkelijk als je af en toe eens zo'n document hebt, maar we werken hier met vier mensen, en om nu alle offertes, alle facturen, alle contracten en de hele boekhouding te lopen dupliceren de hele tijd... dat zie ik niet echt zitten. :?

Hmm, dat heb ik noig niet geprobeerd... Bedankt voor de tip.