AppleWorks of iWork?

Ik overweeg om iWork aan te schaffen, maar is Pages even uitgebreid en gemakkelijk als AppleWorks? Keynote vind ik voor mij minder belangrijk.

ik zou voor iWork gaan :apple:

Ja ... AppleWorks is absolete ... Het is wel even wennen als je Applpeworks gewend bent ...

Pages is wennen voor als je langere documenten wil maken maar het is goed mogelijk. Als je het doorhebt is het prettig om mee te werken. Het kan beter maar het is goed genoeg voor nu en ik verwacht beter/mooier dan AppleWorks.

Pages is meer maken van verslagen.

Apple Works is zeg maar de office voor mac; Het pakket bestaat uit een tekstverwerker, een spreadsheet programma en een tweetal tekenprogramma’s, Draw en Paint.

Ik zelf werk liever met Pages. Maar het ligt er ook aan wat je er mee wil doen.

Een boekje maken voor de vereniging bv.

Ik zou voor iWork gaan. Pages heeft veel meer makkelijke opmaak-mogelijkheden dan AppleWorks. Volgens mij wordt AppleWorks ook al lang niet meer geupdate. In AppleWorks zit echter wel weer een spreadsheet-functie, iets wat in iWork tot nu toe nog ontbreekt.

Dan is iWork wel een goeie keuze. Er zitten veel templates in. Deze moet je natuurlijk niet klakkeloos overnemen. Je kan ze zelf ook nog een beetje aanpassen tot een eigen huisstijl.

Foto’s etc kan je zo vanuit iPhoto importeren. Ik maak er zelf nieuwsbrieven mee.

iWork werkt verder er overzichtelijk en logisch (beter dan MS word)

[quote:de93eaada1="Donnie Darko"]Pages is meer maken van verslagen.[/quote:de93eaada1]

Dat heb ik dus toevallig laatst geprobeerd, maar ik kan daar niet fatsoenlijk mee werken. Geef mij maar Xpress.

Tnx folks. Ik was al een beetje overtuigd en heb nu van jullie de bevestiging. Ik bestel iWork. Kan ik ook weer iets nieuws ontdekken.

[quote:fad56e29c4="Bezierman"]Dan is iWork wel een goeie keuze. Er zitten veel templates in. Deze moet je natuurlijk niet klakkeloos overnemen. Je kan ze zelf ook nog een beetje aanpassen tot een eigen huisstijl.

Foto’s etc kan je zo vanuit iPhoto importeren. Ik maak er zelf nieuwsbrieven mee.

iWork werkt verder er overzichtelijk en logisch (beter dan MS word)[/quote:fad56e29c4]

Pages is een leuk progje met allerlei grappige dingen.
maar ajb niet zeggen beter dan word. Word is een echte tekstverwerker. Veel meer mogelijkheden en veel flexibeler. Zeer professioneel programma.

De prijs is er dan ook naar.

Voor tekstschrijvers is word een must.
Voor huis-tuin-en keukenwerk aan een leuke nieuwsbrief voor de plaatselijk tennisvereniging is pages meer dan voldoende.

Ook een stuk goedkoper, niet onbelangrijk.

Ik heb nog steeds niks gevonden dat ik niet kon in Appleworks.

Er zijn nogal wat dingen in AppleWorks die je niet (gemakkelijk) kunt doen in Pages. AW heeft een spreadsheet en een database, dingen die missen in iWork.

Ik heb van het weekend desondanks iWork besteld. Ik wilde een programma hebben om een tekst te lay-outen, maar InDesign en dergelijke gaat een stuk boven het budget uit. Pages is een mooi programma voor de amateur om dit te doen (hoop ik tenminste).

Whymme

Als je in AW een pag. helemaal in eigen stijl wilt opzetten, open je gewoon een nieuwe tekenfile en je plaatst je teksten en plaatjes waar je maar wilt. Ook een grafiek van een spreadsheet sleep je erop etc. etc. ook foto's en noem maar op. En als je zo 20 files hebt gemaakt, kun je er nog een presentatie mee doen ook alla stijl PP.