Appleworks recent items werken wél met dit applescript

De Appleworks recent items werken wel met dit Applescript:

http://www.weijers.net/software/keep10/

Het wist automatisch alles behalve de 10 meest recente items in “recent items” map van Appleworks.

Jan

Ik weet de ballen van AppleScript. Het is één van de dingen waar ik me nog nooit mee heb bezig gehouden. Dus mijn vraag: wat moet ik er nou eigenlijk mee doen om het te laten werken? Ik heb je script nu op mijn bureaublad staan, maar moet het ergens in AW worden neergezet oftewel: hoe werkt het eigenlijk?

Dag Gijs,

Ik heb de instructiies nu alleen nog in het Engels. later vandaag komt er een Nederlandse vertaling. Eerst onbijten…

Jan

Keep10 is intended to be used as a folder action script. You will need to activate the Script Menu, if you had not already done so. Double-click on /Applications/AppleScript/Script Menu.menu and the menu will appear.

Next, move Keep10 from the download location to /Library/Scripts/Folder Action Scripts/

Go to the scripts menu, select “attach Script To Folder”. Next, you will be prompted to select a script, where you choose Keep10.

Finally you will be prompted to choose a folder. For this, you select the folder where AppleWorks keeps its recent items. Normally this is “/Documents/AppleWorks User Data/ Starting Points/Recent Items” in you home directory. Keep10 should work properly, no matter which folder you use for Appleworks’ recent items.

OK, dat is allemaal gelukt. Maar wanneer wordt het script dan uitgevoerd? Bij het opstarten van de computer, het openen van AW of ook tussendoor? Na een korte eerste test is er nog niks veranderd in mijn recente items lijst. Leuk trouwens wel, weer eens aan iets nieuws te beginnen in Mac-land. :?

Het script wordt geactiveerd iedere keer als AppleWorks iets nieuws toevoegd aan de recent items folder. Maak bijvoorbeeld een nieuw bestandje "test" en sla dat ergens op. als je het script volgens de instructies geinstalleerd hebt wordt het geactiveerd en ruimt het je recent items map op.

Jan

[quote:7bc3f56306=“Gijs”]OK, dat is allemaal gelukt. Maar wanneer wordt het script dan uitgevoerd? Bij het opstarten van de computer, het openen van AW of ook tussendoor? Na een korte eerste test is er nog niks veranderd in mijn recente items lijst. Leuk trouwens wel, weer eens aan iets nieuws te beginnen in Mac-land. :?[/quote:7bc3f56306]

Het spijt me voor al je goede bedoelingen en hulp, maar het werkt niet. Ik heb het geprobeerd met het script in zowel de Folder Action Scriptsmap van de thuismap als van de HD, maar AW blijft vrolijk alfabetisch de documenten tonen die ik ooit heb geopend. Geen testbestand te zien! :x Moet er misschien nog iets in het script zelf geactiveerd of veranderd worden?