Appleworks traag?!!

Beste medemaccers,

Voor de verjaardag van m’n zoontje volgende week wil ik met Appleworks een eenvoudige
uitnodiging in elkaar zetten (fotootje plus wat tekst).

Alleen loop ik nu tegen het probleem aan dat het programma werkelijk retetraag is, na elke
muisklik zit ik een halve minuut tegen een strandbal aan te kijken, dat is toch niet normaal.

Ik heb versie 6.2.4 nederlands (is dat trouwens de laatste?). Heb volumebevoegdheden hersteld:
geen resultaat. :frowning:

Geprobeerd update 6.2.9 te draaien resulteert in melding: ‘cannot find default location for this
installation, installation will be cancelled’, maar ik vermoed dat deze update alleen voor de engelstalige versie is. Correct?:?

Iedere hulp welkom,

Bedankt alvast

Ja, klopt. Die versie van de updater is inderdaad voor de Engelse versie. Echter er is nog wel een Nederlandse updater, die is serienummer 6.2.6 of zoiets (weet niet precies) Kijk maar even bij Apple support.

Ik heb ook de Engelse geprobeert te gebruiken, en ik kreeg ook die melding.

Heb je geprobeerd Appleworks opnieuw te installeren? Ik zag in je onderschrift dat je 10.3.2 gebruikt. Misschien dat updaten naar 10.3.3 helpt?

Verder zou ik het ook niet weten. Op mijn Ibookje draait het prima, dus er is inderdaad iets niet jofel. Succes ermee in elk geval.

Sorry heb idd 10.3.3

Is dit niet een Nederlandse update: http://www.apple.com/nl/appleworks/update/ ? Heb zelf een Nederlandse versie 6.2.9., maar weet niet meer precies waar ik die vandaan heb gehaald.

Ja, je hebt gelijk :D Ik heb hem geinstalleerd en het is de 6.2.9 Ned.

:cry: Hierbij sluit ik me aan bij jouw probleem met de traagheid van AppleWorks, ik ondervind dezelfde problemen. Dit heb ik gedaan, AW opnieuw geinstalleerd, bevoegdheden hersteld via computer en CD. Laatste update 10.3.4 gaf een beetje meer snelheid, niet veel. versie AW 6.2.9 geen verschil. Contact gezocht met de genius van Apple Center Rotterdam, wist ook geen oplossing

Ben benieuwd of er een andere genius rondloopt die ons kan helpen

Groet Kloria