appleworks update fout

Hi, Ik heb net de laatste update van appleworks (6.2.7) gedownload. echter krijg ik het niet voorelkaar om het te installeren. Ik krijg de onderstaande melding te zien:

The default location for this install could not be found. This install will be cancelled.

:x

mijn huidige versie van AppleWorks is 6.2.4.
weet iemand wat ik kan doen om het toch voorelkaar te krijgen?
alvast bedankt!
Ben

Die update is alleen voor de US English versie, en niet de NL versie

bummer,

bedankt!

Ben

ze zullen vast (hoop ik) binnenkort ook een NL versie maken....

is het waar dat er ook een appleworks is voor windhoos ? :cry:

Ja, maar tot mijn verbazing wist ik het ook niet...Zag het pas vandaag op de Apple-site. Ik denk dat het komt door het feit dat Appleworks vroeger Clarisworks heette. Dat bedrijf (Claris neem ik aan? Of was het altijd al van Apple??) is later waarschijnlijk overgenomen door Apple maar wellicht heeft Apple toen beloofd ook voor Windhoos een versie te blijven maken van Appleworks. Ik weet alleen niet of het hier in Nederland te koop is want ik heb het nog nooit gezien in de talrijke PC-tenten... :finderoud: APPLE RULES THE WORLD!

Wat een onzin. Claris is altijd een volle dochter van Apple geweest. In 1998 is Claris echter omgedoopt tot FileMaker Inc. en heeft het zich verder toegelegd op het maken van het beste databaseprogramma dat er is voor Mac en Windows. Het Claris Works pakket is bij die operatie weer naar Apple verhuisd, die het in eigen huis heeft door ontwikkeld onder de naam Apple Works. Gaston

He Gaston, je mag het dan onzin vinden, maar dat Claris een dochter is van Apple wil nog niet zeggen dat ze alleen voor ons platform Appleworks maken...Ik wist zelf ook niet hoe het [b:bc21316fa2]precies[/b:bc21316fa2]zat, maar het is goed dat jij het even duidelijk maakt! Weten we allemaal hoe het zit. Ik blijf het alleen een beetje vreemd vinden dat Apple ook voor Windhoos een versie van AppleWorks maakt. Filemaker Pro kan ik me voorstellen want er is inderdaad geen betere database software, maar AppleWorks? Ik denk niet dat veel Windhoosgebruikers weten dat het bestaat, laat staan dat ze interesse erin hebben aangezien vrijwel elke Windhoos computer M$ Word op de HD heeft staan... :o

appleworks (windows ) is gewoon te downen op internet

[quote:100799a55a="papa"] Ik blijf het alleen een beetje vreemd vinden dat Apple ook voor Windhoos een versie van AppleWorks maakt. Filemaker Pro kan ik me voorstellen want er is inderdaad geen betere database software, maar AppleWorks? Ik denk niet dat veel Windhoosgebruikers weten dat het bestaat, laat staan dat ze interesse erin hebben aangezien vrijwel elke Windhoos computer M$ Word op de HD heeft staan... :o[/quote:100799a55a]

Het heet marketing en microsoft heeft er ook last van.
Maar wat als je het nou omdraait; stel je voor dat er een programma op de macintosh-markt beschikbaar is dat tekstverwerking, spreadsheat, database en tekenwerk samenvoegt. En dat programma is dan van microsoft en dat heet microsoft works, zou [u:100799a55a]jij[/u:100799a55a] het dan kopen?

Ik in ieder geval niet.

Nee, op dat punt heb je gelijk want ik zou ook geen 'Microschoft Works' kopen. Het enige wat ik ermee wou zeggen is dat Windows-gebruikers een ander soort mensen zijn dan wij. Voor ons is de Mac zo ongeveer heilig voor hen maakt het niks uit: zij nemen de software die 'iedereen' gebruikt en in dat licht valt Apple een beetje uit de toon met Appleworks voor Windows [b:1679e5fbc1]denk ik[/b:1679e5fbc1]. Vooral omdat M$ door hun monopolie met Office onaantastbaar zijn... :finderoud:

Ik geef het toe, ik was ook een pc-gebruiker. Maar vanaf m'n switch naar de mac ben ik door-geëvolutioneerd.

Daarom vind ik het leuk om een discussie met een pc gebruiker te voeren. Ik win altijd en het eindigd met zo’n heerlijke dood-doener van de pc-gebruiker [i:e3295fa2ec]ja dat zie ik toch anders[/i:e3295fa2ec]

Maar wat betreft die monopolie positie van microsoft, denk ik dat ze vanaf de zomer een behoorlijke klap zullen krijgen. Apple zal iWorks uitbrengen, waardoor heel veel mac-gebruikers macoffice niet snel zullen kopen maar eerder grijpen naar het goedkopere iWorks. Dit is als iWorks beter is dan office, natuurlijk.

Pc-gebruikers krijgen office praktisch gratis als ze een nieuwe pc kopen. En wij mac-gebruikers kunnen er flink voor dokken. En dan maar klagen dat de verkoopcijfers van macoffice zo tegen vallen! :smiley:
Zelf denk ik dat een eventuele office 11 nog slechter zal verkopen dan office X, omdat men tevreden is met hun cacao office. Waarom upgraden? De upgrade van 98 naar 2001 was ook kansloos.

Nou, Boeli, ik moet je vertellen dat ik in ieder geval geen switcher ben. Mijn eerste computer was meteen een Mac :D...Ik vind het alleen zo zonde dat een hoop mensen Apple links laten liggen. Datzelfde geldt voor Appleworks...En wat Office:Mac betreft kan ik je vertellen dat Microsoft ons flink wil laten dokken onder het mom 'de Mac-markt is veel kleiner'. Ze doen het gewoon om Apple dwars te zitten, want als Apple Word zou meeleveren ipv Appleworks dan zou Bill Gates blij zijn. Hoeft ie niet te concurreren met Appleworks. Daarom hoop ik dat Apple binnenkort met een echt grote update komt waar wij van kunnen zeggen dat het een vervanging is van Office:Mac. Het scheelt in ieder geval een boel geld, het is in het Nederlands en het zorgt ervoor dat die Microsoft-zooi steeds meer verdwijnt uit je Mac! En dat zou een positieve ontwikkeling zijn! :finderoud:

Inderdaad! En als je ziet hoe goed apple haar programma's met elkaar intregeerd (iLife en safari met finder) dan ziet de toekomst er goed uit. :mrgreen:

Toch denk ik dat het goed is dat een selecte groep op de mac werkt. Het is meteen het grootste verschil tussen pc en mac-gebruikers. De mac is meer dan een computer, het is een manier van denken, bijna een religie. Maar nou ga ik te ver.

Maar even on-topic blijven, hopelijk komt die nederlandse update voor appleworks 6.2.7 snel uit. En natuurlijk iWorks van de zomer :wink:

De eerste computer waar ik achter zat was een Tandy XT, daarna een ‘laptop’ van IBM met monochroom oranje scherm (inmiddels een AT), toen een 286, een 386, een pentium 233, een imac 333, een performa, een powerbook 540 en een ibook 700. Niet allemaal zelf gekocht, maar via m’n ouders, vrienden en werk heb ik er mee gewerkt (behalve de macs).