AppleWorks versus MS Office v.X

Hallo allemaal,

Heb zoveel achterlijke probleempjes sinds macosx dat ik echt overweeg om een pc te kopen. (sorry, sorry). Maaaaarrrrrrrrrr, ik ga het nog 1 keer proberen. Ik ga meer geheugen kopen, en mijn MS Office erafknallen omdat dat een oorzaak lijkt van de vage probleempjes + dat het superduur is om te kopen terwijl ik alleen Word gebruik. Daarvoor in de plaats overweeg ik Appleworks voor X te kopen.

mijn vraag: Wie gebruikt er Appleworks voor X??? Ik ben erg benieuwd naar de voordelen, maar ook vooral naar de nadelen. (wees niet bang dat ik ga overstappen, want daarvoor heb ik voorlopig toch geen geld :wink: en ik ben toch erg gehecht aan mijn imac )[color=darkred:1e6cc1b615][/color:1e6cc1b615]

voordelen appleworks: goede spelling controle, is van apple, ziet er makkelijk uit maar brengt toch goede resultaten voort

voordelen office: werkt met alle office documenten goed samen, appleworks ook wel maar gaat toch niet vloeiend

Zat AppleWorks 6 niet bij je Mac? Er zit mogelijk een nieuwe versie aan te komen van AppleWorks, dus misschien kun je nog even wachten. Ik moet erbij zeggen, dat het heel misschien is, geen zekerheid dus.

Maar AppleWorks is niet slecht! Ik kan er alles mee. Alleen jammer dat PowerPoint-bestanden niet geopend kunnen worden en Word-bestanden gaat ook niet altijd volledig zonder problemen, evenals andersom, het omzetten in Word en versturen naar een Windows-gebruiker. Het is niet vanzelfsprekend dat hij of zij het kan openen.

appleworks is niet slecht, maar ik gebruik office omdat ik vanalles van office van anderen binnenkrijg wat ik weer moet gebruiken. Nu kan appleworks deze bestanden meestal ook open maar alleen als ik in het programma zit en dan open selecteer, vervolgens weer office docmumenten moet selecteren en dan pas kan ik het ding openen. Er zou een sleepfunctie in moeten zitten. Dus dat als ik bijv het wordbestand op appleworks sleep die dan geopend wort. Maar helaas, dat doet ie niet dus dan maar de dubbelklik en huppa daar is word of whatever...

Ik gebruik Appleworks met plezier. Office vind ik gewoon associaal duur! Op OS X tot heden geen probleem gehad met AW. Word ducumenten opent 'ie zonder problemen.

Ik klink misschien als een echte Hollander, maar mijn keuze voor Appleworks was voornamelijk omdat het al gratis bij de Mac zat. Ik heb ooit een keer Office X gedownload en "getest", maar toen Entourage het eerste programma werd dat ooit crashte op mijn nieuwe Mac wist ik meteen genoeg; zelfs op een Apple is Micro$oft software k*t met peren! :finder: rules!

Ik heb wel eens gehoord van problemen met printen in Appleworks. Herkenbaar voor iemand?

De stelling in de poll is zo krom geformuleerd dat ik geen idee heb wat ik moet stemmen. Heb ik nooit nooit problemen met AW?

Laat ik het erop houden dat AW gewoon doet wat het moet doen en Word bevat teveel vervelende extra’s (zoals het gratis meedenken: die funktie wil altijd iets doen wat ik nou net niet wil…)

Ik werk regelmatig met Office zowel op de Mac als de PC. Mijn ervaring is dat het op de Mac een stuk stabieler draait dan op de PC.

Thuis gebruik ik natuurlijk Appleworks en dat is gewoon een prima tekstverwerker om een paar regeltjes tekst mee te tikken en controleren op stomme taalfouten. Je kunt er mee exporteren naar, en openen vanuit Word en het is eenvoudig en overzichtelijk van opzet.

Kortom, Appleworks is top…

PS.
Ik tik bijna alles eerst in Appleworks alvorens ik het in dit forum plak.

[quote:ff0d2f814a="iRuben"]... maar toen Entourage het eerste programma werd dat ooit crashte op mijn nieuwe Mac wist ik meteen genoeg; zelfs op een Apple is Micro$oft software k*t met peren! :finder: rules![/quote:ff0d2f814a] Dan heb jij even pech gehad. Ik heb geen problemen met Office v. X. Het werkt zeer stabiel. Doe de test nog een keer en lang genoeg. :wink:

Zowel Appleworks als Office X veroorzaken conflicten op mijn net nieuwe eMac, die draait op Mac OS 10.2. Krijg steeds de foutmelding: "Dit programma is onverwachts gestopt". Ben op dit moment dus niet echt te spreken over beide producten. Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?

[quote:ec961e24a1="iRuben"]:finder: rules![/quote:ec961e24a1]

Hey Adriaan, wat is dit nou??? Is met de nieuwe serie Emoticons het Apple logo verdwenen??? :cry:

Zit er Access in Office X?

Als dat niet het geval is dan hoef ik het niet :slight_smile:

Entourage, Excel, Powerpoint en Word. Geen Access

[quote:82f1d1f535]Heb een imac powerpc G3, 400 mhz en 128 mb, os 10.2.3

[/quote:82f1d1f535]
Ik weet niet wat je problemen zijn maar misschien moet je er toch wat meer ram instoppen.
Ik was tevreden met Appleworks tot ik OfficeXmac kreeg. Ontzettend veel mogelijkheden.
Sorry, het is niet anders medemaccers maar OfficeXMac is toch een schitterend pakket(ondanks dat het ook het enige pakket is dat er bij mij wel eens uitknalt) jammer dat M.S. het heeft gemaakt. Waarschijnlijk wel door M.S. mensen met een zwak voor Apple.
Zeg nou zelf, OfficeXmac ziet er toch veel gelikter uit dan Office in Windoos

[quote:5ae7ae401c="michelvdb"]Entourage, Excel, Powerpoint en Word. Geen Access[/quote:5ae7ae401c]

Niet kopen dus… Access is de enige reden voor het installeren van MS Office. Voor de andere applicaties zijn prima Open Source alternatieven te krijgen.

[quote:ab58a63db1="Zodiack"] Sorry, het is niet anders medemaccers maar OfficeXMac is toch een schitterend pakket Zeg nou zelf, OfficeXmac ziet er toch veel gelikter uit dan Office in Windoos[/quote:ab58a63db1] Ja, dat is zo, maar de meeste mensen gebruiken 90% van het pakket nooit. En dan is AppleWorks een beter alternatief. Want die prijs, he....Dat is toch wel idioot duur. Ik zal het maar toegeven: ik heb Office X op niet geheel legale wijze verkregen. :wink: Ik gebruik het alleen om documenten naar PC-gebruikers te versturen, want dat blijft toch een wat moeizame operatie met AW. Verder doe ik alles netjes legaal in AW en dat gaat prima. OpenOffice heb ik ook geprobeerd, maar ook dat gaat te ingewikkeld (ook al is X11 best mooi als omhulsel) en te Windows-like. Bovendien mis ik daarin de Nederlandse spellingcontrole.

Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb inmiddels Appleworks gekocht en het werkt op zich ok, maar lang niet zo lekker als Word. Ik moet veel tekstverwerken voor mijn beroep en werk met mensen die alleen maar pc's hebben. Als ik hun Word-documenten open, kan ie dat alleen maar in 1 lettertype. Verder kan je met je Wacom-muis niet scrollen in Appleworks. Saven doet ie ook heel dom in en documenten openen ook. Woorden tellen en de grootte van de zoom instellen (dingen die ik elke keer gebruik) kun je niet met een snelknop of zo doen (of bv. standaardinstellingen van maken). Bij Word ging dat toch allemaal net iets soepeler/sneller/handiger. Het dwingt je echt steeds Appelworks-documenten overal van te maken om bijvoorbeeld dingetjes te kunnen aanpassen (en daarna weer terug converteren). Verder kan ik geen documenten converteren voor mijn hele ouwe LCIII mac!! Die is gewoon te oud, suf he?? Wat wel een heel groot voordeel is, is dat AW zo goedkoop is. Verder reken ik erop, dat bij de volgende editie van AW bovenstaande 'probleempjes' de wereld uit zijn geholpen zodat AW echt een volwaardige concurrent van Office zal zijn!! (ik zal mijn gekochte versie dan toch zeker wel gratis mogen updaten he???). Dank voor al jullie reacties. Doeg!! Co