Appleworks vs Microsoft Office for Mac [OPGELOST]

Wij zijn ervaren gebruikers van Microsoft Office for Mac en gebruiken veel Word, Excel en Powerpoint. Wellicht overgang van Office naar Appleworks is het overwegen waard. Hoe zijn de ervaringen tov: 1. Functionaliteiten Appleworks 6.2 tov Office 2. Export naar Word, Excel en Powerpoint 3. Import van Word, Excel en Powerpoint in Appleworks 6.2

Ik geloof dat de tegenhanger van powerpoint nauwelijks in Appleworks is terug te vinden. Ik zou voor Keynote kiezen. Verder is tekstverwerken prima met Appleworks uitvoerbaar. Diverse macro's en opmaakstijlen die op je werk gebruikt worden doen thuis dan dus niets. Heb je een eigen bedrijf, mix met Word te maken? Appleworks is dan een prima alternatief. Database ondersteuning bestaat inderdaad met Apple works. Kan er ook zelf een mooi adressenbestand mee maken. (gebruik hiervoor echter liever Adresboek). Onvoldoende gevoel bij deze loot aan Appleworks. Gebruik zelf Excel for Mac.

Ik denk dat iWork je beter zal bevallen. Als ik me niet vergis is Appleworks een verouderd pakket. iWork bevat Pages, een tekstverwerker, en Keynote, een presentatieprogramma a la powerpoint.

Maar in iWork zit geen spreadsheetprogramma.

Ja, dat viel mij ook al op. Wij gaan in januari wel over naar Filemaker Server/Pro en weet niet precies hoeveel "Excel werk" naar FM gaat

AppleWorks wordt toch helemaal niet meer doorontwikkeld of ondersteund door Apple?

ik zou Office blijven gebruiken. dat is gewoon het beste pakket.

[quote:c937659e07="Lord_spianoman"]AppleWorks wordt toch helemaal niet meer doorontwikkeld of ondersteund door Apple?[/quote:c937659e07] Klopt. Dan kun je nog beter kijken naar open source alternatieven als NeoOffice.

Ik denk dat office for mac nog wel een tijd de beste optie blijft, omdat dat volgens mij gewoon het makkelijkste te gebruiken is in combinatie met windows.

Ja, ik geloof het ook ondertussen. Laten we deze topic maar sluiten ;-). Bedankt voor jullie input!

NeoOffice is best een goed alternatief. Heb je ook Access en Draw, dingen die niet in Office for Mac zitten.

Hoi, Je kan beter (spijtig genoeg) bij Office blijven. Vooral de database van Apple vind ik waardeloos. Goed genoeg voor het simpele werk, maar eenmaal je eisen iets hoger liggen, ben je beter af met FM. Prettig eindejaar.

Jammer dat M$ zo enorm traag is met het converteren naar universal binary :sealed: