Appleworks Vs. MS Office v. X

Hey,

Kheb eigenlijk een keer een vraagje, Ik werk hier constant in een Micro$oft omgeving. En voor verslaggen op school word er constant gewerkt in MS WORD, MS EXCEL, MS POWERPOINT,… dus nu is men vraagje eigenlijk of dat da allemaal zonder problemen naar de Appleworks gaat of ben je toch maar beter af met MS Office v.X ???

merci

:finderoud:

dat is geen eerlijke vergelijking. appleworks is best goed maar heeft beperkingen. een goedkoop pakket als works moet je niet vergelijken met een duur pakket als office v.X. Als je op school met Office werkt onder windows raad ik je aan om dat op je apple ook te doen. Mijn ervaring is dat zowel bij het importeren van word bestanden in works als het exporteren van works bestanden naar word je instellingen kwijt raakt. Als je uitsluitend met works werkt dan is het overigens best een leuk pakket,. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Importeren en exporteren gaat niet altijd goed, denk bijvoorbeeld maar aan tabellen. En jammergenoeg moet ik zeggen dat ik office liever gebruik, simpelweg omdat het meer mogelijkheden heeft dan appleworks. Appleworks heeft wel leuke eigenschappen als je een uitnodiging wilt maken oid.

Vertalen van Word en Excel naar AppleWorks gaat meestal goed. Voor PowerPoint zul je Keynote moeten gebruiken en dat schijnt ook lang niet altijd goed te gaan.

Men dochter zit in haar laatste jaar kleuteronderwijs en toe ze nog apple works gebruikte waren altijd problemen met de uitwisseling van bestanden naar haar medestudenten of de school. Nu met M$-office zijn die allemaal van de baan,als je dus een beetje compatibel wil blijven met de pc gebruikers blijf dan maar bij office zou ik zo zeggen.(ieder ontvangen bestand kon hier geopend worden maar omgekeerd .....tja windhoos he) :?

Ik heb op AppleWorks gestemd, niet alleen omdat ik Microsoft niet zo moet ( :lol: ) en ook niet omdat ik AppleWorks nou zo'n geweldig pakket vind, maar puur omdat ik er van overtuigd ben (zeker na Keynote), dat Apple binnenkort met een geweldige opvolger / upgrade komt voor AppleWorks en niemand er meer aan hoeft te twijfelen, dat Office van Microsoft het onderspit zal (moeten) delven! :P :D

[quote:490b33e161="lsmisch"]Men dochter zit in haar laatste jaar kleuteronderwijs [/quote:490b33e161] Huh? Worden er nu ook al in het kleuteronderwijs computers gebruikt?

Als we de geruchten mogen geloven,komt apple met een iWorks. Ben ik eindelijk van die micro..verlost.

Kben er natuurlijk wel nog een vergeten :

Heeft er eigenlijk al iemand ervaringen met OpenOffice.org ?
( open-source)

:finderoud:

Ik vind Appleworks een leuk en goed programma, alleen M$ office docs openen niet altijd goed en dat is jammer want daarom gebruik ik office Vx. Ik vind dat office ook een goed programma is alleen hadden ze er wat mij betreft wel Acces bij moogen leveren, Office is niet goedkoop en Acces gebruik ik eigenlijk het meest van alle Office apps in windows. Op de mac dus niet... vooral Word.

Openoffice is een aardig programma als je voor lief neemt dat het er naar Mac staandaarden verschrikkelijk uitziet en dat het X11 is en dus niet echt super in Os x integreerd. Het is wel goed compatibel voor zover ik getest heb. Als je persé iets nodig hebt wat office compatibel is en je vind office te duur of je bent absoluut tegen illegale software dan zit je vast aan openoffice. Is niet verkeerd maar Office en Appleworks krijgen mijn voorkeur.

Als je presentaties belangrijk vind is Keynote echt een aanrader wat mij betreft, geweldig programma. Alleen ook niet 100% compatibel met Powerpoint.