Applicatie Ideetjes!

Ik open dit topic omdat ik al een tijdje op zoek ben naar een kleine/handige applicatie om te maken, om te oefenen met programmeren in cocoa. Ik heb de nodige ervaring met coden, alleen mis ik op het moment de nodige frisse inspiratie voor een leuke applicatie! :D

Barst maar los!

ps. dit zou een sticky mogen zijn, als er meer mensen zijn die met dit probleem te kampen hebben!

Verwijderd

En ik wil Lemmings, bestaat nog niet en heb hier pas nog een topic gezien. waarin iemand daar naar op zoek was.

Verwijderd

Verwijderd

[quote:d27443a79d="Martiniman"]Ik wil ook wel een widget met een virtueel vertrekhalbord van een willekeurig NS station (data uitlezen van hun website, en ff in een mooie blauwe Bosch-bak laten zien)[/quote:d27443a79d] Hiervoor moet ge [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=44191&postdays=0&postorder=asc&start=345]hier[/url] zijn.

[quote:fcdd7e7f8a="Martiniman"]Ik wil ook wel een widget met een virtueel vertrekhalbord van een willekeurig NS station (data uitlezen van hun website, en ff in een mooie blauwe Bosch-bak laten zien)[/quote:fcdd7e7f8a]

Bestaat al en wel hier.
En ik ben bezig aan de NMBS variant :wink:

een form maker voor HTML, die forms kan maken met javascript checks...

1. check op empty.
  2. check op geldigheid van Email
  3. geldiheid van NL tel. #
  4. geldigheid van postcode

met de form mogelijkheden van:

1. check & radio buttons
  2. input buttons
    03, textarea

een goed werkende ‘formmaker’ zal vele veel werk besparen :wink:

[quote:6f7061a077="Martiniman"]Van Lemmings is een versie die perfect op MacMame draait.[/quote:6f7061a077]

En er is ook nog wel een online versie, in DHTML…:

http://193.151.73.87/games/lemmings/

Een conccurent voor Kladblok... Om HTML te schrijven :D

[quote:33e79eed8c="martijnG"]een form maker voor HTML, die forms kan maken met javascript checks...

1. check op empty.

1. check & radio buttons
  2. input buttons
    03, textarea

een goed werkende ‘formmaker’ zal vele veel werk besparen :wink:[/quote:33e79eed8c]
is simpel hoor…

een plugin voor itunes waarmee je dubbel nummers uit de database kan halen en ook eventueel links naar bestanden die niet meer te vinden zijn kunt verwijderen (iets wat ik in itunes nog niet heb kunnen vinden iig en wat uitermate handig zou zijn aangezien ik vnml muziek via driverse netwerkjes stream op mn laptop)

Niet echt een losstaande applicatie dus maar wel iets wat imho itunes bruikbaarder maakt (kan ook zijn dat deze basis opties er al in zitten, ik heb ze alleen niet kunnen vinden)

[quote:9f2c0564eb="sgaap"]een plugin voor itunes waarmee je dubbel nummers uit de database kan halen en ook eventueel links naar bestanden die niet meer te vinden zijn kunt verwijderen (iets wat ik in itunes nog niet heb kunnen vinden iig en wat uitermate handig zou zijn aangezien ik vnml muziek via driverse netwerkjes stream op mn laptop)

Niet echt een losstaande applicatie dus maar wel iets wat imho itunes bruikbaarder maakt (kan ook zijn dat deze basis opties er al in zitten, ik heb ze alleen niet kunnen vinden)[/quote:9f2c0564eb]

itunes: edit → Show Duplicate Songs
:wink:

Verwijderd

[quote:2b003738d8] itunes: edit --> Show Duplicate Songs [/quote:2b003738d8]

hehe, zal wel door de ouderdom komen :wink: al kan ik niet direct zien hoe ik deze dan allemaal ineens kan verwijderen aangezien clear/cut greyed out is dan…

naja, persoonlijk vind ik die 2e optie belangrijker (het automagisch kunnen verwijderen van muziek waar de locatie niet meer beschikbaar van is)

[quote:d6c92c22a7="Jello"][quote:d6c92c22a7="martijnG"]een form maker voor HTML, die forms kan maken met javascript checks...

1. check op empty.

1. check & radio buttons
  2. input buttons
    03, textarea

een goed werkende ‘formmaker’ zal vele veel werk besparen :wink:[/quote:d6c92c22a7]
is simpel hoor…[/quote:d6c92c22a7]

schrijf maar even in cocoa dan :wink: als je toch bezig bent

:) thanks

Als je ideetjes wilt hebben, kijk dan zeker eens hier:

Newbie Project Ideas

Veel ideeen en gesorteerd op moeilijkheidsgraad!

Succes,
Dr. Rengers

[quote:e68514a8ec="Martiniman"][quote:e68514a8ec="Jakke"][quote:e68514a8ec="Martiniman"]Ik wil ook wel een widget met een virtueel vertrekhalbord van een willekeurig NS station (data uitlezen van hun website, en ff in een mooie blauwe Bosch-bak laten zien)[/quote:e68514a8ec]

Bestaat al en wel hier.
En ik ben bezig aan de NMBS variant :wink:[/quote:e68514a8ec]

Ja, maar dit is een reisplanner. Ik weet nu wel wanneer mijn treinen rijden na 2,5 jaar :smiley:
Dit is voor de britten, en dat is precies wat ik bedoel:
http://www.dashboardwidgets.com/showcase/details.php?wid=200
[img:e68514a8ec]http://www.dashboardwidgets.com/showcase/data/51/UK_Train_Timetables-1p1f.png[/img:e68514a8ec]

En dan dus voor de NS
Dat je precies op tijd van het werk naar het station kunt lopen![/quote:e68514a8ec]

Dat is idd best handig… ik denk dat ik dat ga maken…

Het is of die of een widget voor de apple trailers… of alle twee… maar welke eerst ?

Ik ben er al uit...

Martiniman ik bouw voor jou een widget voor je treintijden.

Ben al bijna klaar :slight_smile: