applicatie uitbreiding remote control

Nou heb ik een iMac 20" besteld. Nu heb ik begrepen dat ik via de remote control door iTunes en andere iLife programma's kan 'zappen'. Bestaat er een programma wat de functie van de remote control vergroot? Bijvoorbeeld dat je de DVD speler kan bedienen en de iMac aanzetten :) en dergelijke. Dat de remote voor diversre toepassingen te programmeren valt dus. Btw, kan je via de ir poort ook data verzenden ontvangen?

bvd,
Johan

via de ir poort kan je idd data versturen :) ik heb al een aantal dingen naar mijn telefoon gestuurd volgens mij :roll: (ik weet het niet zeker meer :P) of je de remote kan programeren weet ik niet..

[quote:6331ba4fd7="DK master"]via de ir poort kan je idd data versturen :) ik heb al een aantal dingen naar mijn telefoon gestuurd volgens mij :roll: (ik weet het niet zeker meer :P) of je de remote kan programeren weet ik niet..[/quote:6331ba4fd7]

DVD player, quicktime, iphoto, itunes worden allemaal aangestuurd door de remote

[quote:ad8117d4dc="johie"]Nou heb ik een iMac 20" besteld. Nu heb ik begrepen dat ik via de remote control door iTunes en andere iLife programma's kan 'zappen'. Bestaat er een programma wat de functie van de remote control vergroot? Bijvoorbeeld dat je de DVD speler kan bedienen en de iMac aanzetten :) en dergelijke. Dat de remote voor diversre toepassingen te programmeren valt dus. Btw, kan je via de ir poort ook data verzenden ontvangen?

bvd,
Johan[/quote:ad8117d4dc]

Standaard kun je 4 dingen doen met de Apple Remote, namelijk:

• DVD Player (dvd bedienen dus)
  • iPhoto (foto’s bekijken)
  • iTunes (muziek beluisteren)
  • Movies (films / tv-shows / previews etc. bekijken)

Zover ik weet is er op t moment nog niets om andere dingen ermee te doen, maar ‘technisch gezien’ zou t wel mogelijk moeten zijn denk ik.[/list]

Bedankt voor de info. Klinkt goed.

Denk dat het een kwestie van tijd is voordat er een programma uitkomt wat extra voorzieningen via de remote brengt. Net zoals met airtunes het geval was.

gr,
Johan