Applicaties crashen

Hoi,

Ik ben sinds kort in het bezit van een 1.25Ghz G4, mooie machine en lekker snel. Alleen het vervelende is dat alle applicaties ontzettend onstabiel zijn en regelmatig crashen (b.v. iPhoto, Medal of Honor, Safari etc.). En altijd met de mededeling dat de applicatie gecrashed is en dat andere delen niet beinvloed zijn.

Daarnaast geeft ook de finder regelmatig problemen, eens in de zoveel tijd herstart deze met als gevolg dat alle lopende applicaties weg zijn en ik weer met een schone desktop begin.

Ik heb geen idee waar ik de oplossing voor dit probleem zou moeten zoeken, zie wel?

Groetjes, Erik

Brak geheugen zou wel eens de oorzaak kunnen zijn, probeer eens een memtest programma te draaien.... Welke durf ik zo niet te zeggen want ik weet uit mn hoofd geen memtest proggel voor Mac.

Lijkt inderdaad op een intern geheugen probleem. Zomaar dimms bijgeplaatst? Test met de Apple Hardware Test CD. Schijf in je machine, opnieuw opstarten, 'c'-toets ingedrukt houden tijdens opstarten. Kies voor een uitgebreide test.

Hoi,

Bedankt voor de tips, er is inderdaad geheugen bijgeplaatst maar dat heb ik bij de aanschaf laten doen (bij machouse).

Hoe kom ik trouwens aan de Apple Hardware test cd? Volgens mij zit die niet standaard bij de levering, toch?

Erik

Ik heb de Apple Test cd gevonden en ook de test gedaan. Maar helaas werd er niets gevonden, ook niet met de uitgebreide test.

Andere clue’s? Ik zit te denken om b.v. de 10.2.6 update te draaien (ok, ik draai al 10.2.6) en kijken of dat werkt.

Of zijn e nog andere opties?

het is zeker het geheugen dat is bijgeplaatst dat brak is, laat het een keer nakijken

Doe eens herstel volumebevoegdheden in schijfhulpprogramma. Wat voor randapparatuur heb je erbij? ontkoppel deze eens en kijk of het probleem er dan nog stees is.

gebruik je het systeem dat erop stond toen je hem kocht? dat kan ook voor shit zorgen. ik zet er altijd het systeem zelf op. had het ook met mijn mac namelijk.

maar verkeerd geheugen is idd vaak de boosdoener.

hoop dat je mac straks draait zoals het hoort. :slight_smile: