Applicaties vallen uit na bijplaatsen RAM in 12" powerbook

Ik weet niet of dit een software- of hardware probleem is - gokje dus heren moderatoren.

Mijn nieuwe 12" powerbook heb ik laten voorzien van 512 MB extra RAM. Vanaf het begin vielen applicaties binnen enkele minuten uit. Volgens de technische dienst van de leverancier lag het aan het extra RAM en sindsdien heb ik in afwachting van vers besteld geheugen met de standaard 2 x 128 MB gewerkt. Vandaag werd de nieuwe 512 geplaatst en ja hoor, de applicaties vallen weer als mussen van het dak. Probleem niet opgelost dus.

Dit probleem deed zich ook al voor met 12" powerbook nr. 1, dat ook een ander technisch probleem had (aan/uit knop werkte niet) en daarom vorige maand vervangen werd door nr. 2, waarmee ik dus inmiddels exact dezelfde uitval van applicaties mag beleven, met gloednieuw geheugen.

Mijn vragen: is dit probleem bekend (ik vond het niet met de zoekfunctie op het forum)? Iemand een vaag of helder idee wat er allemaal aan de hand kan zijn?

:expressionless:

Ik heb het niet eerder vernomen, hooguit problemen door verkeerd geheugen, dat komt behoorlijk vaak voor, maar bij alle soorten Macs... :? Balen! Dus weer de Dealer bellen........

(even off-topic) Els,

Heb je nog meer problemen ondervonden met je PB?
Dan wil ik dat graag ff weten, heb namelijk net een bestelling geplaatst voor een PB 12" en hoor nu alleen maar slechte ervaringen / dingen over de PB 12", ik kan nu de bestelling nog cancellen…

• The Photographer -

[quote:52cd5c939d="The Photographer"](even off-topic) Els,

Heb je nog meer problemen ondervonden met je PB?
Dan wil ik dat graag ff weten, heb namelijk net een bestelling geplaatst voor een PB 12" en hoor nu alleen maar slechte ervaringen / dingen over de PB 12", ik kan nu de bestelling nog cancellen…

• The Photographer -[/quote:52cd5c939d]

Zie mijn bericht in draadje ‘Powerbook 12" problemen’ - bestelling cancellen!

Leverancier gebeld. De reparateur denkt inmiddels ook dat de geheugenmodule niet past bij deze computer en gaat een andere laten bestellen. Ondertussen moet ik voor de derde keer terug - joepie :?

Even wat nazorg voor ongeruste potentiele 12" kopers: Het heeft wat tijd en ge-heen-en-weer gekost met enerzijds Apple Care en anderzijds de leverancier van de powerbook, maar inmiddels heb ik een een nieuwe geheugenmodule gekregen. Loopt als en 12" zonnetje!

Erbij? Wat een luxe! Ik heb de 12" als semi-opvolger van mijn oranje iMac 400 DV gekocht. Semi, want ik zal niet makkelijk van mijn eerste macje kunnen scheiden: [i:233348c617]aaiMac[/i:233348c617]

[quote:1dbdc7d7d3="Peter O"]Ik vind hem wel mooi passen ins ons rijtje 540c Blackbird, G3/Wallstreet, G4/Pismo en dan 12" Heeft hij ook al een typenaam, even opzoeken... ja Tresher".[/quote:1dbdc7d7d3]

Tresher??? Intrigerend, wat betekent dat?

Zo’n rijtje komt er bij mij wie weet ook nog wel eens… Ik ben pas een jaar of drie hooked aan Apple. Maar dan ook echt!

Ik zou nog graag -voor de heb- een oranje iBook en, jawel, een eMate willen hebben. Maar ja, dan staan ze ergens te staan. Een mooie in-home tentoonstellingsruimte, perfect uitgelicht. Lijkt me wel wat.