applicaties vliegen eruit

Ik word lichtelijk gek...

Op mijn nagelnieuwe 12" powerbook was alle software al geinstalleerd (inclusief een beheerderswachtwoord dat ik niet heb :evil: ).

Nu ben ik natuurlijk alles aan het uitproberen, maar welk programma ik ook gebruik iPhoto, DVD-speler, Chess… ik word er na korte of langere tijd uitgeknikkerd.

Klinkt dit bekend, is er al een draadje over geweest - ik kon het niet vinden- en heeft iemand oplossingen?

Liefst natuurlijk De Oplossing.

:sealed: :cry: :oops:

hmm....tja... de oplossing? Ik zou de systeem-software opnieuw installeren als ik dat soort rare dingen meemaakte. Kan je je eigen direct als beheerder instellen natuurlijk. ;)

Herman.

Je zou zeggen dat dat net gebeurd is.... maar ik denk dat ik dat ga doen.

Geweldige auto’s op jouw homepage trouwens… Heb jij ook iets in de auto-draad gepost?

Els, begin maar lekker van voor af aan. Je hebt de machine nu toch net, dus nu kun je je het nog permiteren. En je bent nieuw aan het Mac OS X front, dus je leert er ook nog wat van. Wel even van te voren controleren dat je van alle software die je weer wilt installeren ook de installatie kits en licenties in je bezit hebt!

[quote:7550cc37b9="macpro"]Els, begin maar lekker van voor af aan. Je hebt de machine nu toch net, dus nu kun je je het nog permiteren. En je bent nieuw aan het Mac OS X front, dus je leert er ook nog wat van. Wel even van te voren controleren dat je van alle software die je weer wilt installeren ook de installatie kits en licenties in je bezit hebt![/quote:7550cc37b9]

Is allemaal waar. Ik moet me OS X nog helemaal eigen maken, en dat voelt heel vreemd, zeker omdat ik daarnaast op mijn ouwe trouwe iMac nog in 8.6 werk.
Ik ga de boel er helemaal opnieuw op zetten en als er dan weer wat aan 't handje is, of als het allemaal superdeluxe gaat, meld ik mij weer hier.

Bedankt zover! :roll:

Als het kan, neem dan lekker de tijd om die overstap te maken. Das het voordeel als je er nog een compu naast heb staan.

[quote:b9eedd698a="macpro"]Als het kan, neem dan lekker de tijd om die overstap te maken. Das het voordeel als je er nog een compu naast heb staan.[/quote:b9eedd698a]

Doe ik! Goeie tip!

Bovendien wil ik ook graag dat mijn vriend thuis raakt op deze nieuwe computer zodat hij wat wordt losgeweekt van windows. Gaan we mooi samen op terwijl we OS X leren kennen.

Al ‘rommelend’ ontdek ik van alles, en ondertussen kijk met op de iMac op internet rond voor info en kan ik hier op het forum mijn knagende vragen kwijt. Vanavond ga ik geen gedoe met schijfjes meer beginnen…

Lekker genieten van mijn aanwinst. Hij is zooo mooooi!
:apple: :apple: :apple:

[quote:069b84d9c9="els"]Bovendien wil ik ook graag dat mijn vriend thuis raakt op deze nieuwe computer zodat hij wat wordt losgeweekt van windows. Gaan we mooi samen op terwijl we OS X leren kennen.[/quote:069b84d9c9] Yeah! :lol: 8) :wink: [quote:069b84d9c9="els"]Lekker genieten van mijn aanwinst. Hij is zooo mooooi![/quote:069b84d9c9] Ik ben zo jaloers! :cry: :P :cry:

Ik zou ook jaloers zijn op mij. Voorlopig moet ik eerst nog door een soort initiatiefase waarin mijn lieveling niet doet wat-ie-moet-doen. Waarschijnlijk voor straf omdat ik zo blij met hem ben???? Terug naar de winkel helaas!

[quote:051064bbff="els"]Je zou zeggen dat dat net gebeurd is.... maar ik denk dat ik dat ga doen.[/quote:051064bbff] Toch lijkt er iets niet helemaal goed gegaan te zijn denk ik. Wel vervelend uiteraard. Maar ga je nu terug naar de winkel ermee voor een nieuwe software instal?

[quote:051064bbff]
Geweldige auto’s op jouw homepage trouwens… Heb jij ook iets in de auto-draad gepost?[/quote:051064bbff]

Yep, ik moet daar ook nog ergens tussen staan… :slight_smile:

[quote:890ec5109b="Hemi"] Toch lijkt er iets niet helemaal goed gegaan te zijn denk ik. Wel vervelend uiteraard. Maar ga je nu terug naar de winkel ermee voor een nieuwe software instal?[/quote:890ec5109b]

Ja hoor, ik ben vanmiddag terug gegaan naar de winkel.

Ik was van plan om zelf de software opnieuw te installeren, maar de aan-uit knop deed het ook niet, dus toch maar de winkel gebeld. We konden gelijk langskomen en hebben toen [i:890ec5109b]vier[/i:890ec5109b] uur bij Raf doorgebracht, overigens uitstekend en zeer vriendelijk geholpen door de meneer van de TD. Kapot knopje bleek met een simpele reset te verhelpen, maar na herinstallatie van de systeemsoftware bleek de bijgeplaatste RAM kaduuk en daardoor ging het steeds mis met de applicaties.

Nu heb ik de powerbook weer thuis, maar met de oorspronkelijke 2 x 128 MB in afwachting van een nieuw geheugenkaartje. Vanavond genoeglijk een DVD’tje gekeken. Wel een keer een foutmelding van een systeemfout na wakker worden uit de sluimerstand… verder deed-ie 't prima.

:apple: :apple: :apple:

hoeveel geheugen heb je er in zitten (naast de standaard 128 die je er niet kan uithalen?) als ik je goed begrepen heb dan heb je straks 128 MB over zonde dat je die aangeschaft hebt!

HS-L

[quote:0df4b1dd52="HS-L"]hoeveel geheugen heb je er in zitten (naast de standaard 128 die je er niet kan uithalen?) als ik je goed begrepen heb dan heb je straks 128 MB over zonde dat je die aangeschaft hebt!

HS-L[/quote:0df4b1dd52]

Klopt helemaal. Ik heb 512 MB aangeschaft (die dus stuk was) en er was 128 over (die er nu tijdelijk weer in zit). We hebben bij Raf gevraagd waarom we die 128 moeten kopen terwijl die overbodig in een doosje in de kast verdwijnt. ‘Dat is gebruikelijk in de wereld van de laptops’, was het antwoord. Er viel over te praten helaas. De Applestore lijkt hetzelfde beleid te voeren, in elk geval financieel. Geen idee of je dan ook een overbodige 128 MB meegestuurd krijgt. Very vreemd!

[quote:747bc1263d="HS-L"]hoeveel geheugen heb je er in zitten (naast de standaard 128 die je er niet kan uithalen?) als ik je goed begrepen heb dan heb je straks 128 MB over zonde dat je die aangeschaft hebt!

HS-L[/quote:747bc1263d]

Klopt helemaal. Ik heb 512 MB aangeschaft (die dus stuk was) en er was 128 over (die er nu tijdelijk weer in zit). We hebben bij Raf gevraagd waarom we die 128 moeten kopen terwijl die overbodig in een doosje in de kast verdwijnt. ‘Dat is gebruikelijk in de wereld van de laptops’, was het antwoord. Er viel over te praten helaas. De Applestore lijkt hetzelfde beleid te voeren, in elk geval financieel. Geen idee of je dan ook een overbodige 128 MB meegestuurd krijgt. Very vreemd!