Applications documenten 2 of 3 dubbel in mijn computer!

Ik heb Tiger OS X 10.4 geînstalleerd. Nu heb ik 3 mappen met applications. 1 map op de harde schijf (23 doc.), 1 map op mijn bureaublad (33 doc.) en 1 map applications (33 doc.) in de linker kolom, wanneer je op finder drukt. Dat lijkt mij niet juist. Alle applications moeten volgens mij in de map applications en niet ook nog een keer op het bureaublad en nog een keer op de harde schijf. Daar bedoel ik de schijf mee, die je op je scherm ziet. Documenten dubbel of driedubbel lijkt mij fout. Wie weet de oplossing. Nog een vraag: wat hoort er precies thuis in de map applications?

Als ik het juist heb staan al je programma's dubbel op je mac? In de applicatiefolder waar ze idd thuishoren en nog eens in een mapje op je bureaublad? Als ze dubbel zijn zou ik gewoon die in het mapje op je bureaublad verwijderen. Als daar nog andere programma's inzitten dan in je applicatiefolder versleep je ze gewoon naar je applicatiefolder.

Wat bedoel je juist met je schijf op je scherm?

In de applicatiefolder hoort eigenlijk alleen de programmabestanden. Zoals Safari, iTunes, Mail, …
Documenten die je gemaakt hebt die horen thuis in de Documentfolder. Of in de meer specifiekere mappen: Afbeeldingen, Filmpjes, Muziek.

Groeten,
iSander

Net als je forumbericht :)

Welk type installatie heb je gekozen toen je Tiger installeerde ?

De map die je op je bureaublad ziet zijn misschien programma’s van voor de upgrade, die alleen voor jou geinstalleerd waren… De 3e map die jij noemt, in het linkerdeel van je finder, bestaat niet, maar is een snelkoppeling naar de map op je bureaublad…

Als je je harde schijf dubbelklikt zie je als het goed is 4 mappen, 1 daarvan is de map applications, en daar horen al je programma’s in te staan.

Je hebt 1 map apps in de linkerkolom van je Finder verster, en dat moet dezelfde zijn als deze op je harde schijf. Misschien is deze op je bureaublad gewoon een alias? Een programma map bevat programma's, geen documenten. Bevatten ze niet alle drie 33 onderdelen? Zo neen, klik dan eens op deze van het linkerfindervenster en dan op één van de programm's om info te vragen waar op schijf deze zich bevindt.

Nou ik denk dat je het verkeerd ziet , en dat je 3 keer een map met programma's ziet, alleen op 3 verschillende manieren de zelfde map ziet,

1. Op je buroblad via het hardeschijf icon en dat “programma’s”
  2. Via de finder linker kolom onder de scheidingslijn “Programma’s”
  3. via finder links boven de scheidingslijn hardeschijf en dan "Programma’s

Echter je ziet 3 x het zelfde. Maar het staat er maar 1 x op.
De finder linker kolom onder de schiedings lijn is een soort snel koppeling direct maar je map.
In dit gedeelte kun je zelf ook mappen maar toe slepen om ook zo’n koppeling aan te brengen.
Of je kunt ze er uit slepen, om ze te verwijderen Let op de rook wolk .( de orginele map blijft staan)