Applications folder wordt als Package gezien.

Hoi,

Gisteren heb ik MT-Newsreader geinstalleerd, die ik als een sit bestandje gedownload had. Ik heb hier meerdere malen op gedubbelklikt omdat er steeds een folder met geen items uitkwam en ik niks zag. Naderhand heb ik het maar allemaal weggegooid om er later nog een keer naar te kijken, maar nu heb ik het volgende probleem.

Om de een of andere reden is de inhoud van dat programma in mijn Applications folder (/Applications, niet de gebruikers specifieke) gezet, waardoor ook in finder Applications als een app gezien werd en ik het niet meer kon openen om mijn programma’s te starten. Ik heb toen met “show package contents” de bestanden die er niet hoorden eruit gehaald en gedelete, maar Finder ziet het nog steeds als een Package gezien en vraagt hij waar hij het mee moet opstarten.

Iemand een idee hoe ik het weer naar een folder terug kan zetten zodat ik weer bij mijn programma’s kan ?

Edit : Ik draai overigens 10.4.1 als dat iets zou uitmaken.

Van je 2de alinea snap ik werkelijk niets, maar even over je eerste alinea: dat is een bug in Tiger in combinatie met Stuffit. Als je op het bureaublad met :apple: + J '[b:5612a4f9cb]Toon Info Onderdeel[/b:5612a4f9cb]' uitvinkt en dan die .sit terug uitpakt, krijg je een bruikbare folder.