Applications & Programma's Jaguar - naam mappen in OSX-NL kloppen niet

Vreemd fenomeen in nl-versie Jaguar:

De map met programma's heet 'Programma's'. Met shift-command-A komt deze map ook braaf naar voren in de finder.
Tot zover niet raar, MAAR:

Als je handmatig een map naar deze directory wil slepen, kom je er achter dat deze map helemaal niet bestaat op je harde schijf!!!
Die map heet ineens 'Applications'!!!

Daar valt mee te leven, maar hoe kan het nou zo zijn dat je zoekt op je schijven naar 'applications' en dat dan ineens weer de map 'Programma's' tussen de gevonden bestanden staat?!?!?!?

Weird!

Heeft iemand anders van jullie daar ook last van?
Volgens mij zijn er nog meer vertaalde 'systeem'-mappen die net zo functioneren

Let me know

Ward :0

Heel veel mappen die in de finder een nederlandse naam hebben, hebben in het echt een engelse naam. de map gebruikers heet eigenlijk Users. De finder "vertaalt" dit alleen maar.

J-W

Ik denk dat de oorzaak ligt in het nog niet perfect functioneren van de vertaling. Start maar eens op in Classic en je hebt het ineens weer over "users' i.p.v. gebruikers. Waarschijnlijk gaat het tot een bepaald niveau en moet je het verder zelf maar uitzoeken. Voorlopig zie ik het als een "geste" van Apple. We moeten ook niet vergeten dat we in een beginfase van een nieuw systeem zitten dat zich nog zal moeten "uitkristalliseren", om eens een populaire term te gebruiken. Laten we blij zijn dat die apparaatjes het snappen. Stel je voor je dat binnen tien jaar jouw MacSpeech de tekst die jij dan door je microfoon naar binnenroept vertaalt in zuidkoreaans! Je moet ergens beginnen, op mijn allereerste Apple IIe hadden we het over iets iets heel anders...

Ik vond het al een hele verbetering te zien dat men de nederlandse taal al heel ver had doorgevoert in Jaguar. Het is me ook al wel opgevallen dat die mappen soms hun originele taal verraden, maar ik vind de effort van Apple toch al wel super. De originele naam van die mappen is trouwens in het engels maar OSX verbergt in de finder de originele naam door er een nederlandstalige benaming aan te geven, ziet er veel belovend uit  voor 10.3

Ik hoor het al, veel respect voor Apple in deze nieuwsgroep! ik moet ook eerlijk zeggen dat Jaguar perfect loopt op mijn Dual G4500.

Het valt me ook op dat er weinig/geen 'kleine' updates worden verstrekt.
Weten jullie al wanneer 10.3 uitkomt?

Ward