apps automatisch opstarten afhankelijk van bepaalde facturen (tijd, lokatie)

Hoi,

ik gebruik mijn Mac voor mijn betaalde baan en voor mijn (andere… kuch) passie, muziek. Nu is het zo dat ik een aantal apps voor mijn werk graag automatisch laat opstarten. Skype for business, Outlook, Microsoft teams bijvoorbeeld. Maar deze apps wil ik eigenlijk niet opstarten als ik thuis aan mijn muziek ga werken. Zou het mogelijk zijn om applicaties automatisch op te laten starten op basis van een aantal randvoorwaarden, zoals lokatie of tijd?

dank!

Facturen? :slight_smile:

Het lijkt me dat een tweede account de makkelijkste oplossing is: de ene richt je in voor beroepsdoeleinden, met in het Dock de programma’s die je daarvoor gebruikt, en in de andere account zet je daarin je muziek-gerelateerde programma’s en dergelijke. Je kunt dan gewoon alles open laten staan op allebei de accounts: door in te loggen kun je verder waar je gebleven was.

En wil je geen andere gebruiker aanmaken, kan je ook besluiten om per activiteit de noodzakelijk apps op een apart bureaublad te zetten en afhankelijk van wat je wil gaan doen, van bureaublad wisselen.

AppleScript control of login items

http://georgepavlides.info/applescript-control-login-items/

Ik zou het zelf overigens ook zo aanpakken als Jakko voorstelt.

hee bedankt luitjes. Ja een 2e account is misschien wel het beste idee. Heeft dat nog impact op je schijfruimte, neemt een account an sich ruimte in?

Eigenlijk alleen voor de bestanden die je in de account gebruikt — maar of die nu in de ene of de andere account staan, ruimte innemen doen ze toch. Afgezien daarvan wat schijfruimte voor de mappen en de standaardinhoud van sommige daarvan, zoals bestanden met voorkeuren van programma’s, enz. Feitelijk stelt het niks voor.