Apps uninstallen

Kent iemand een goede applicatie voor het uninstallen van sommige software voor OSX?

Desinstaller is perfect! [url=http://krugazor.free.fr/software/desinstaller/DesInstaller.php]Hier te vinden[/url] Desinstaller is speciaal ontwikkeld om geinstalleerde .pkg, dus die 'dozen' netjes te verwijderen.

Ken ik niet, maar ik delete normaal gezien het programma uit de applicatie folder en kijk daarna of er nog iets staat in osx/system/library/application support of in osx/users/...../library/application support

had ik ook geprobeerd, maar staat nog een icoon in mijn systeemvoorkeuren. Was zo een app om een extra dock te hebben maar dan rechts bovenaan in beeld.

Dan moet je eens kijken in je systeemlibrary, bij PreferencePanes.

Grote kans dat daar wat staat. en dan dat gewoon weggooien.

Beste De5ing,

ik wil niet zeuren, maar vooraleer je een vraag stelt, kan je ook eens zoeken of deze vraag niet reeds beantwoord is. En geloof me het uninstalen van apps, komt hier zowat twee keer per week voorbij.

[quote:5e05ecfa07="awi"]Ken ik niet, maar ik delete normaal gezien het programma uit de applicatie folder en kijk daarna of er nog iets staat in osx/system/library/application support of in osx/users/...../library/application support[/quote:5e05ecfa07]

Doe ik ook altijd. De Preferences folder overloop ik ook altijd en wis de bijhorende bestanden eveneens.

uninstallen gaat toch gewoon via de Applications folder de app naar de prullenbak slepen ? :|

dacht ik ook, maar hij laat soms nog wat achter ze.

Dan is zo een uninstall progje wel handig

Een goed programma bestaat uit: - een .app waar alles inzit; - een voorkeursbestandje (met de URL van de developer als naam) in de map ~/Librabry/Preferences/; - eventueel een mooi mapje in ~/Library/Application Support/.

En zo wis ik ook alles :slight_smile: Meestal wissen door gewoon het programma de prullenbak in te gooien. Als diskruimte een issue wordt eens snuffelen bij Application Support en dan als het echt moet bij de voorkeuren (zoals bij MacOS Classic), deze bestandjes zijn toch meestal maar klein.

Uninstall doet me zo fel denken aan Windows, waar ge een ongeordende rotzooi vindt in hun systeemmap en waar zowat overal wat zit, waardoor je zo’n programma nodig hebt! (zoals bvb gegevsn in de Windows Register)

En ey! Een programma vastpakken, prullenmand ingooien en ledigen staat niet voor niets bekend als “the Macintosh way” 8)

Dan ken je de spullen van Norton/Symantec nog niet... :D Dat is de Windows-manier op de Mac :wink: Oh ja en de uninstaller van Norton werkt niet... :P

Norton is toch helemaal af te raden bij Panther? Ik heb Techtool 4 en Diskwarrior. Overigens nog iets vreemd ontdekt bij diskwarrior. Als ik van de programmaschijf opstart en mijn pantherpartitie laat bewerken, blijft hij hangen. Kan dat een gevolg zijn van geringe restruimte op de partitie (450 Mb van de 40G)

Norton is zeker af te raden, maar dat is totaal off-topic, evenals de rest van je post... :D

Welke versie DiskWarrior heb je? Waar blijft hij hangen? Stuur ze anders een email. 450 Mb is overigens sowieso zeeeer weinig, zeker omdat het OS zelf aardig wat ruimte wil hebben voor virtueel geheugen!

Bedankt UIT

Ik bedoelde het overigens niet negatief, misschien dat het zo over kwam, maar het komt vaak voor dat er allerlei onderwerpen naar voren komen, die niets met de oorspronkelijke vraag te maken hebben. Hierdoor wordt het zeer onoverzichtelijk, bovendien krijg je vaak niet de gewenste antwoorden, omdat mensen die onderwerpen/vragen niet verwachten, als je kijkt naar de titel van het oorspronkelijke onderwerp.

Ik weet dus niet of je iets aan mijn antwoord had, maar start eventueel een eigen onderwerp en stel de vraag nog een keertje, dat levert je vast meer op. :smiley:

Goeie keus overigens: DiskWarrior èn TechTool Pro 4, dat zijn dè onderhouds/reparatieprogramma’s voor de Mac. Overigens mag Data Rescue 10.4 er ook wezen, mocht je data kwijt zijn, grote kans dat dit programma het weer terug kan halen. Helaas is de kans op terughalen door Unix wel een stuk minder groot geworden… :?

Ik heb van zowel TT4 als DW de laatste versies gekocht. Beter blojan dan dojan. Maar toch bedankt voor de tips delocalizer scheelt al een hele hoop bites