Apps updaten gaat niet sinds IOS 8

Sinds de installatie van IOS 8 op mijn iPad kan ik via de Appstore geen apps meer updaten. Het dunne blauwe cirkeltje aan de rechterkant blijft, na tappen op ‘werk bij’ de hele tijd draaien maar er gebeurt verder niets. Normaal moet er een dikke rand om de cirkel komen die helemaal toeloopt, maar niets dus. Ondertussen kan ik de bewuste apps wel niet meer gebruiken omdat ze donker zijn gekleurd en er ‘wachten’ staat.
Bug en wachten op update van IOS 8 of kan ik al eerder iets doen?

Hier helemaal geen problemen. Alles werkt als een zonnetje.

Wellicht via iTunes de iPad “herstellen” en “bijwerken”.

Ik heb precies hetzelfde. Verder gaat het downloaden van nieuwe Apps ook niet, het herinstalleren van eerdere Apps mislukt ook: elke keer hetzelfde zoals door Geedee beschreven.

Uitloggen bij de Appstore, telefoon uit- en weer aanzetten en weer inloggen helpt overigens ook niet…

Iemand een idee?

Had het gisteren ook. Heb dan de ‘App Store’ - app gesloten en dan de app’s één voor één bijgewerkt en het liep als een tierelier.

Wat bedoel je precies met de App-store app afsluiten?

Dubbelklik op de homeknop en dan het verkleinde appvenster omhoog slepen zodat het verdwijnt.

Dan de app opnieuw starten.

Of herstart eens je iPad (voor Geedee, Trehwi heeft dat al geprobeerd).

Ik heb dit ook vaker, op iOS 7 , gewoon het device even herstarten is dan de oplossing.

Helaas helpt het allemaal niet. Heropstarten van de iPad, app sluiten en terug openen, …, noem maar op. Het lukt niet om te updaten en/of een nieuwe app te installeren, ook niet een voor een. Dit is echt niet leuk meer…

Over welke iPad gaat het?

Als het echt niet lukt, dan maar een backup+herinstallatie+backup terugzetten uitvoeren. Daarna is het wel opgelost, de apps zelf worden namelijk niet in de backup opgenomen, dus bij het terugzetten van de backup wordt een ‘schoon’ exemplaar van de app zelf geïnstalleerd.

Tip: laat iTunes eerst alle apps updaten, voordat je de backup terug zet. Dan hoef je ze op de iPad niet meer te updaten.

Bedankt allemaal. Mijn iPad Air heropstarten heeft vanmorgen geholpen. Hopelijk blijft het nu oké.

Lap, het probleem is terug. Zo kon ik vanmorgen Week Cal niet updaten. ‘Aankopen onmogelijk’ wordt er gezegd. Ik ben niet overgestapt op ios 8.0.1. Dit is niet meer leuk. IOS 8 is niet wat ik ervan verwachtte.

Ik heb hetzelfde probleem op mijn IPad. Ik kan niets meer bijwerken en ook geen apps kopen. Ik heb ook al de update geïnstalleerd voor IOS 8 maar het probleem blijft. Wel kan ik via mijn laptop in ITunes de apps updaten, maar ik vind het lastig en wil weer gewoon op de iPad updaten. iOS 8 nog niet op mijn IPhone geïnstalleerd vanwege bovenstaand probleem. Daar kan ik wel apps bijwerken en downloaden. Wie heeft de gouden tip…
Een reset heb ik al gedaan, zonder resultaat…

Als hetgeen ik eerder uitlegde niet helpt, dan maar afwachten op iOS 8.1.

Ik heb nu al iOS 8.0.2 maar het werkt nig steeds niet…

Vanmiddag naar de app store geweest en na 2 x resetten kan ik weer apps kopen en downloaden. Wat nou de oorzaak was, geen idee…

Vandaag weer mis…kan weer niet updaten. Apple doe er iets aan! Iemand nog tips?

Ik heb hetzelfde probleem op een IPad 3de generatie met IOS 8.1.2
Alles geprobeerd zonder resultaat: resetten, App store afgesloten
Alle hulp is welkom.

Beste Dancu
Ik heb ook nog steeds problemen. Soms doet ie het wel en meestal niet! Wat mij geholpen heeft is proberen een nieuwe app te downloaden. Het cirkeltje blijft dan draaien en hij doet verder niks. Dan sluit ik weer de app store af. Daarna een reset (thuisknop en aan/uit knop tegelijk indrukken)
En dan vraagt hij wil je de app nu kopen? en dan doet hij het meestal (ervoor even). Kan ook zijn dat de melding komt “app kopen niet mogelijk” maar op het moment dat hij het dan wel weer een keer doet, dan vraagt hij “app kopen”.
Klinkt ingewikkelder dan het is, maar op deze manier werk ik af en toe de apps bij.
Het zal tijd worden dat Apple hier iets aan doet. Ik heb op mijn telefoon dezelfde problemen.

Had hetzelfde probleem met mijn iPad.
Cirkel van de updates blijft maar draaien sinds iOS 8.1.3.
Heeft te maken met het “niet kunnen kopen van de app” melding na de iOS 8.1.3. update.
Via via lukte het mij alsvolgt:
Terwijl het cirkeltje draaide heb ik de iPad helemaal uitgezet.
Effect was dat ik na het opnieuw aanzetten van de iPad mijn Apple ID moest invoeren.
Toen werden van alle (inmiddels 7 downloads) er vijf achter elkaar gedownload.
Twee bleven er hangen, deze heb ik maar verwijderd.
Probleem nu opgelost. Hè,hè!