Ik ben op zoek naar een Mac programma om een database archief aan te leggen. Een soort Excel waar al onze orders in een database worden opgeslagen die met een zoeksysteem weer naar voren gehaald kunnen worden. Belangrijk is dat alle resultaten van een trefwoord onder elkaar komen te staan. Vroeger hadden we MS works database 4.0. Dat was een ideaal programma maar werkt helaas niet op de Mac, vandaar. Dus serieuze suggesties welkom!!
Waarom ga je niet online? Met OSCommerce o.i.d. in PHP/MySQL. Een MySQL database is platformonafhankelijk dus kun je lekker vooruit. Desnoods draai je het lokaal op je mac met MAMP. Kun je de browser van keuze gebruiken om alles in te voeren.
Je kunt het ook gaan invoeren in iCal als taak en de takenlijst dan weer opdelen in items zover je wilt. Dan heb je het altijd en overal beschikbaar, je kunt het aanpassen en er zit een snelle zoekfunctie in iCal.
Werkt perfect om al je orders bij te houden, in de taakomschrijving kun je dan meteen alles bijhouden wat met die order te maken heeft.
Martiniman, hoe werkt dat dan precies? En in iCal kun je ook excelbestanden openen of importeren? Ik heb nl. al een databasebestand met orders van 10 jaar tot nu en kan ik niet allemaal opnieuw gaan invoeren.