ARD newbie

Ik ben juist begonnen met wat te spelen met Apple Remote desktop en ik heb 2 vragen Kan je een computer over een firewire kabel besturen via ARD? Waar kun je zien dat iemand aan je aan het observeren is via ARD? (als de optie aanstaat)

Er verschijnt een verrekijkertje boven in de menubalk (rechts) als er geobserveerd wordt. Deze optie moet je wel aanzetten.

Over firewire lijkt mij niet mogelijk.
Misschien m.b.v. ip over fw.

met IP gaat het niet, heb ik geprobeerd

[quote:ec27ecde00="leovst"]met IP gaat het niet, heb ik geprobeerd[/quote:ec27ecde00] Probeer het nog maar eens, want ik heb het net getest en het werkt uitstekend.

Je moet wel zorgen voor een werkende TCP/IP verbinding over FireWire tussen de beide Macs.

Welk client programma moet je dan gebruiken! Apple eigen Destop Remote? Of zijn er nog alternatieven?

Je kunt ook een VNC viewer gebruiken in plaats van ARD. Moet je wel op de machine die je via VNC wilt benaderen in Systeemvoorkeuren > Delen bij de Remote Access opties aanzetten dat VNC gebruik is toegestaan.

Moet ik trouwens nog vieligheids maatregelen nemen of volstaat mijn eigen wachtwoord van de computer (ik neem aan dat die wordt gebruikt)?

[quote:a425c76926="leovst"]Kan je een computer over een firewire kabel besturen via ARD?[/quote:a425c76926] Ja, dat kan. Je moet dan alleen niet nog een andere netwerk verbinding hebben. Of je moet het als volgt oplossen: Als je er een firewire kabel tussen hebt hangen ga je op beide Mac's naar Systeemvoorkeuren > Netwerk en selecteer je bij "Toon:" de optie "Configuratie netwerkpoorten". Als je daar ingebouwd firewire naar boven sleept zal die eerder worden gekozen dan de netwerkpoorten die er onder staan.