ASDL snelheid ?

Hallo,

Ik wil binnenkort overstappen op ADSL , heb nu kabel (@home). Welke is het snelste (beste) ? Liefst op kabel snelheid en natuurlijk mac vriendelijk :slight_smile:

Tips ?

Wanadoo, maar de meeste forumleden vinden xs4all het beste, en de snelheid hangt er natuurlijk vanaf hoeveel je neerlegt voor je verbinding... kijk ook hier: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=22595

Ik zit (nog) op de kabel van @Home (Breedband) maar wacht nog even af wat de snelheid en kosten gaan doen m.b.t. ADSL Kijk ook eens op: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=20047&highlight=

www.speedtest.nl Snelheid is een complex begritp in ADSL-land. Je hebt de bandbreedte, maar de maximaal haalbare snelheid is afhankelijk van veel factoren. Van de afstand tot de centrale tot hoeveel mensen er in je buurt tegelijk zitten te internetten. Dat laatstste leek voorbehouden aan kabel, maar dat is niet zo. Ook ADSL wordt overboekt. Op speedtwst staat een overzicht en statistieken die je op weg kunnen helpen. Het beste is natuurrlijk SDSL op 8Mbit, 100% gegarandeerde badbreedte en hypersnel. Maar ook hyperduur. Alle waar naar zijn geld. Bedenk ook of je de helpdesk nodig hebt, of je webmail wilt hebben, of je ook een hoge upload nodig hebt en meer van dergelijke overwegingen. Want switchen van Adsl naar adsl is praktisch onmogelijk.

Waarschijnlijk ben ik uitzondering hier, maar ik ben erg te spreken over Cistron. Kleine provider, super service, super stabiel.

Ikzelf heb al jaren hetzelfde abbo bij Zonnet, via een lijn van KPN.

Ondanks de vele boe-verhalen die ik hier over Zonnet lees kan ik met een gerust hart zeggen dat ik in de 3 jaar dat ik deze verbinding heb, nog geen minuut storing heb gehad. Ook een redelijk goedkope helpdesk van € 1,15 [u:d454fefd5c]per gesprek[/u:d454fefd5c], die ik alleen nodig heb gehad voor aan paar kleine vraagjes.

Ik ben inmiddels op een snelheid van 2240/320 beland, terwijl ik 3 jaar geleden met 512/128 begon, voor hetzelfde bedrag per maand. Enige minpunt was de kleine webruimte van 20 Mb, maar daar heb ik samen met Adriaan een mooie oplossing voor gevonden.

Als snelheid prioriteit nr. 1 is, zou je een van de providers kunnen nemen die gebruik maakt van het zeer snelle netwerk van BBned http://www.bbned.nl/

Het is zelf geen provider maar op de site vind je een aantal links.

Providers die via BBned leveren hebben doorgaans ook een hogere uploadsnelheid dan providers die vergelijkbare abonementen via het KPN netwerk aanbieden.

Als je bij speedtest kijkt zie je dat de snelste providers niet bij KPN zitten.
Ik zit zelf bij Demon (ook via BBNed) en het heeft aanvankelijk wel lang geduurd voor ze het werkend hadden. Maar nu werkt het alweer een jaar en het is een betrouwbare en snelle verbinding. Enige nadeel is dat ik geen factuur krijg. :frowning:

[quote:746ef392a7="macsterdam"]Waarschijnlijk ben ik uitzondering hier, maar ik ben erg te spreken over Cistron. Kleine provider, super service, super stabiel.[/quote:746ef392a7]

Haha, nee Cistron is super, weten sinds mijn Xserver daar in het rek hangt ook wel een en ander van de Mac af. Ik heb alleen geen ADSL van hun omdat ik destijds nog niet via ISDN aan linesharing kon doen en dus een aparte telefoonlijn had moeten nemen voor de aansluiting van ADSL die helemaal niet via de KPN loopt…

Misschien nog even een domme vraag was ik vergeten te vermelden ,maar ik heb geen telefoon lijn in huis ! Alleen GSM .... Vroeg me af of ik dan ADSL kan aanleggen?

Wil niet weer een telefoon lijn aanleggen , en de kabel gaat ook de deur uit . Zowel TV als internet

Komt dig . schotel , is dit nog geen optie voor internet ??

Tja, voor ADSL zul je toch echt een telefoonaansluiting moeten hebben, net zoals je voor @Home een kabelaansluiting moet hebben... KPN heeft overigens een BelBudget abonnement, dit is een stuk goedkoper dan het normale BelBasis abonnement, maar hou er rekening mee dat de belkosten dan wel een stuk hoger zijn.

Internet via sateliet heb ik ook eens uitgezocht, maar is erg traag en erg duur. Bij een 256kb up/down verbinding betaal je ongeveer 150,- per maand. Dit is zo hoog omdat je speciale apparatuur moet leasen, of aanschaffen voor 1800 euro. Het maandelijks abonnement is ongeveer 90 euro. Kijk eens op http://www.bysky.nl/ .

Toch zijn er ook mensen (op dit forum ook) die wel ADSL hebben maar geen telefoon. Die hebben hun telefoon gewoon opgezegd maar hun ADSL behouden. Vraag me niet hoe, het schijnt te kunnen.

[quote:f0f6ef2bd9]Vraag me niet hoe, het schijnt te kunnen.[/quote:f0f6ef2bd9]

Dat zou ik nou wel graag willen weten :lol:

Toen ADSL verkocht werd bij [url=http://www.demon.nl/]Demon[/url] bij het pakket Metro ADSL werd er een extra lijn gelegd naast je vaste telefoon lijn. om je de zekerheid te geven van een constante verbinding. KPN is mijn huis uit en gebruik de lijn van Demon als ADSL lijn. Denk dat dit toch een beetje mzzl is. ADSL was toen eigenlijk net uit. Tegenwoordig kan je bij Demon ook niet meer zonder de goedkoopste aansluiting van KPN (tillers) ;)

Ik ben absoluut voorstander van aDSL of sDSL, maar is kabel van @Home niet retesnel?

kabel is verder prima , maar wil eigenlijk zonder essent . Tv is niet echt bijzonder dus die kan er wel uit ...... maar ja dan moet je wat anders voor je internet . En aangezien de telefoonlijn er ook uit gaat , zoek ik een goed alternatief voor internet......

Gezien de maandelijkse kosten van essent (TV en Internet) en daar ook nog eens het telefoonabbonement bij opgeteld zou je toch een aardige verbinding moeten kunnen maken ?

Of zie ik het nu helemaal verkeerd ??