.ASF.... in iMovie?

Dag,

Ik heb van mijn vriend een cd-rom gekregen met daarom .asf bestanden. Deze komen van zijn videocamera. Het zijn dus vidio ASFjes. En dit wil ik graag toevoegen aan een iMovie project.

NOu opzich wist ik wel dat iMovie geen asf gan importeren dus ben ik opzoek gegaan naar omzetters( converters). Ik las op een ander forum dat VLC leuk is hiervoor. Ik heb dir geprobeerd. Ik kon alleen de op een na nieuwste versie downloaden( , want ik heb mac os 10.2.8) Maar het moest werken met versie 0.8+ en ik heb dus nu 0.8.4 leuk maar ik kan er niks mee.

een tweede advies was MPlayer, maar deze werkt niet op mijn computer, en de oudere versies zijn niet meer te download.

Op google kwamen alleen maar Windows programma’s die 9/10 keer betaald zijn.

Dus nu mijn vraag aan jullie.

“Is er een gratis manier op ee .ASF fimpje naar een bestand te converteren die WEL kan worden geimporteerd in iMovie( bijv. mpg, mpeg of mov)”

Greetz:
TijhofGraphics

Nee, ik denk niet dat je dat gaat lukken als je geen cent uit wilt geven.

[quote:14dc030c85="unSOUND"]Nee, ik denk niet dat je dat gaat lukken als je geen cent uit wilt geven.[/quote:14dc030c85]

:expressionless:
Dat lijkt mij sterk, ik bedoel alle converteerders die ik ken zijn gratis.

iemand anders nog?

Je kunt natuurlijk iemand anders even vragen of die ze omzet naar het goede formaat.

[quote:5cc1dea8ce="DK master"]Je kunt natuurlijk iemand anders even vragen of die ze omzet naar het goede formaat.[/quote:5cc1dea8ce]

Ja… maar wie.
ik bedoel… Daarom vraag ik dit juist, als jij het kan en het wil doen voor mij…

[quote:c257339701="TijhofGraphics"]Dat lijkt mij sterk, ik bedoel alle converteerders die ik ken zijn gratis.[/quote:c257339701] Mmm, en net zeg je nog: [quote:c257339701="TijhofGraphics"]Op google kwamen alleen maar Windows programma's die 9/10 keer betaald zijn.[/quote:c257339701]

En er zijn zat codeerders, maar ASF is van… Microsoft. En die speelt dat spelletje niet mee, dus maar heel weinig programma’s kunnen daar mee om gaan. Kunnen ze dat wel, hebben ze een licentie van Microsoft, en die willen ze terug verdienen, en is het programma dus niet gratis. Simpel.

Enige optie die ik nog weet voor je is ffmpegx, maar die kan alleen met de oudste typen ASF om gaan… wellicht heb je mazzel. En anders mail je er eens eentje naar me, dan zal ik eens kijken voor je.