ATI driver - Geupdate of niet

Ik heb een Imac 400 mhz 768mb ram en macos x.2.1 Heb de laatste ATI driver voor de 128 rage opgehaald maar zo te merken zijn er problemen. De console geeft deze mededeling : UTF-8. The file name for this data could be:  <plist resource in resource fork> of bundle: /Applications/Utilities/ATI Utilities/ATI Monitor/  The parser will retry as in 10.1, but the problem should be corrected in the plist. Ook deze mededeling staat er na reparatie van bevoegdheden met EHBO disk.

Aljo

Er schijnt inderdaad een bug in de een voor laatste driver(16/10) te zitten.Er is dus een nieuwe: Zie version tracker

"
What's new in this version:
This driver has been updated since original posting on 10/16/2002 to address a number of issues as follows:

* Graphics Corruption in 3D design applications after installing October 2002 ATI Retail Update
   * Graphics Corruption in Warcraft III using October 2002 ATI Retail Update
   * Difficulties using TV Output in Mac OS X after installing October 2002 ATI Retail Update
   * Cannot Disable ATI Menu after installing October 2002 ATI Retail Update

If you downloaded and installed this driver on an earlier occasion and are experiencing any of these issues, then we recommend you download this update again now and install the newer release.

Ik heb een iMac G3 500Mhz, de standaart 8 Mb video kaart en 256 Mb geheugen. Ik heb ook de update geinstaleerd maar ik merk echt helemaal niks van versnelling van mijn mac. Was deze update wel voor mijn mac?? Het enige wat nu erbij is geinstaleerd is een klein programma'tje in de hulpprogramma's map.

Dennis

P.S. daarvoor had ik nooit een update geinstaleerd van Ati.

Dennis

Ze hebben zeker nog steeds geen driver voor de Ati Rage Pro van de iMac 333Mhz, of wel?

Iemand enig idee?

Lijkt me wel leuk als dat ook eindelijk ondersteund zou worden, maar volgens mij is niemand van plan om daar nog iets aan te doen. :angry:
Als iemand een idee heeft, dan hoor ik het graag!

Ze hebben zeker nog steeds geen driver voor de Ati Rage Pro van de iMac 333Mhz, of wel?

Iemand enig idee?

Lijkt me wel leuk als dat ook eindelijk ondersteund zou worden, maar volgens mij is niemand van plan om daar nog iets aan te doen. :angry:
Als iemand een idee heeft, dan hoor ik het graag!

[quote:post_uid5="thomdebom"]Ze hebben zeker nog steeds geen driver voor de Ati Rage Pro van de iMac 333Mhz, of wel?[/quote:post_uid5] De kaart rage pro staat er niet specifiek bij ,maar wel dit: "This software set also supports most ATI graphics built into many Macintosh models."

ATI link

Er bestaat grote kans dat deze update ook goed is voor deze kaart.

volgens mij is het gelukt. Ik heb nu bij mijn utilities een programmaatje Ati-displays. En mijn kaart wordt herkend. Maar als ik nu een spelletje wil spelen (bijv Tony Hawk 2, OS X versie natuurlijk) dan staat er dat ik geen OpenGL heb. Maar hij zou het toch moeten doen als mijn videokaart ondersteund is? Of zeg ik nu iets heel erg doms... ???

PS: onder Mac OS 9 doet alles het wel gewoon…

[quote:post_uid0="thomdebom"]volgens mij is het gelukt. Ik heb nu bij mijn utilities een programmaatje Ati-displays. En mijn kaart wordt herkend.

Ja dat Ati schakelaartje heb ik ook maar de mededeling in de console geeft aan dat de driver niet gebruikt wordt .Maar ikzag ook niet een nieuwere driver dan die van van de week.
Of kijk ik niet goed?
Gewoon een een rage 128 engeen 128 nixus of zoiets.
Ik had met Brian Greenstone (van Pangeasoft)een emailwisseling en die vertelde dat er een probleem is met open GL en de driver maar volgens ATI zou de nieuwe het probleem moeten verhelpen.

We wachten
Aljo