ati radeon 7000 - kan ik hem in een andere sleuf plaaten

Ik heb een ati radeon 7000 kaart die ik in een 466 mhz g4 wil plaatsen. Ze zeiden dat hij erin kon. In sleuf 1 zit mijn oude ati rage pro 128 kaart met 16 mb. Mijn nieuwe kaart past niet in sleuf 1. Kan ik hem in sleuf 2 plaatsen. Die sleuven zien er wel anders uit. en kan ik dan mijn oude kaart laten zitten?

groet jonnie

O ja de 7000 kaart is een pci bus versie. Die moeten toch in sleuf 2,3,4 of 5? Ik weet het niet zeker meer. vandaar deze twee vragen.

thanx again.

Waarom heb je een PCI kaart gekocht als je een AGP slot hebt? Je moet hem inderdaad in een PCI slot steken en de Rage uit de AGP slot halen.Eerst de laatste ATI driver(downloaden) installeren,dan de kaart plaatsen.Slot maakt niet uit(denk ik).

AGP kaart kan gewoon blijven zitten. Plaats van de PCI kaart maakt niet uit. Onder OSX heb je geen extra drivers nodig tenzij je ook een TV monitor wilt aansluiten. Alle benodigde software wordt op CD-ROM bijgeleverd. Je hoeft niets te downloaden. De uitgekomen updates zijn bovendien niet van onbesproken gedrag. Wacht daar nog even mee. De software die bijgeleverd wordt is prima. Ook voor OS9.

Ok. het is al gelukt. Bedankt. (erg handig die forums) had deze gekocht omdat ik hem erg goedkoop kon krijgen. hij sneller dan mijn 16 mb kaart vandaar...

groeten,
Jonnie

[quote:post_uid0="Steve's lovechild"]AGP kaart kan gewoon blijven zitten.[/quote:post_uid0] Steve??Dus dan kun je een tweede monitor aansluiten. Nieuwe drivers doen het beter dan de originele schijf(maar ik heb een radeon 8500 ipv 7000). Heb ergens gelezen dat als je twee monitoren op een kaart aansluit ,de kaart het aantal MB verdeelt over deze 2 monitoren.(Bij mirror gelijk en anders asymmetrisch afhankelijk van de gevraagde processorkracht) Een 64 MB kan dus 2x 32MB worden. Als je een radeon 8500 en een 7000 installeert heb je dus 64+32=96MB. is dat juist? ???

Je rekensommetje klopt helemaal Torz. De AGP kaart kan gewoon blijven zitten en iedere kaart heeft de volle capaciteit voor die ene monitor.